En kötü düşmanlarımız, bize umuttan söz edenler, sorunlarımızın çözüleceği ve arzularımızın karşılanacağı, neşeli, aydınlık, çalışmanın ve barışın olduğu bir gelecek vaat edenlerdir.
Kendimizi bir başkasında yaratmak adına bürünmeyeceğimiz kendine yabancılık, içine süzülmeyeceğimiz taklitçilik ve içselleştirmeyeceğimiz çelişki türü yoktur! Başkasında yaratmaya çırpındığımız - kendimizin- kendimizle hiç bir bağı yoktur. Tamamı taklidi benimseyişler ve yönünü yitirmiş eğilimlerin toplamıdır. Göstermek istediğimiz görünmesini istediğimizdir. Bir hayvan bile kendine yabancılaşmaz. Bu insana özgü bir illlettir… kendini, kendi lanetiyle kutsamak…
Mehmet
Sahiplerine göndermeyeceğim mektuplar yazıyorum.
Kendilerini, bittiğinde bu kitapların içinde arayıp bulacaklarını biliyorum.
İnsana değil insanı yazdığımdan... utanmak için çok sebepleri olacak! Oysa -nedir utanmak? gizleyerek yapmak mı - dediğimde herbiri ayrı ayrı “ hayır” demişti....
Mehmet