Jose Saramago ustanın okuduğum başka bir kitabı. Kahramanı Kabil üzerinden dinler arasında bir gezintiye çıkarıyor okuru ve belki de yine Kabil üzerinden kendi dini görüşünü dile getiriyor. Kitaba iki türlü yaklaşmaya çalıştım birincisi dini inancımı ön planda tutarak bu açıdan baktığımda elbette bazı kısımların fazla abartı olduğunu söylemek gerekiyor. Öte yandan bir roman okuyucusu olarak tamamen dinden bağımsız olarak baktığımda ise kitap sürükleyici ve zaman zaman insanı gülümseten diyalogları bulunmakta.Ayrıca Saramago'nun noktalama işaretleri konusunda yaptığı cimriliğe de alıştım sanırım. Kitap okuması keyifli ve kısa sürede bitirebileceğiniz bir kitap ancak kitaba bakış açınızda beğeni oranınızı etkileyecektir. İyi okumalar