Ayşe Keleş

Ayşe Keleş
@dedimki
Yazar,Güzellik Uzmanı Eğitmeni
İZMİR
856 okur puanı
Şubat 2020 tarihinde katıldı
MAVİYE ÇALAR GÖZLERİN... Maviye Maviye çalar gözlerin, Yangın mavisine Rüzgarda asi, Körsem, Senden gayrısına yoksam, Bozuksam, Can benim, düş benim, Ellere nesi? Hadi gel, Ay karanlık... - Ahmed Arif Ben yorgancının kızı Zeynep. Babam rengarenk saten yorganlar dikerdi ben rengarenk hayaller kurardım. Kekik kokularının yayıldığı papatyaların gelincik gibi serildiği güzel bir kasabada büyüdüm.İlk aşkı orada tattım.Darılıp barışmayı hayata dört elle sarılmayı orada öğrendim.Sevdim...Çok sevdim... Yıllardır cüzdanımın bir köşesinde sakladığım bu şiir kapkara zeytin gözlerine aşık olduğum Yücel’in hatırası.Yıllar ne çabuk geçiyor oysa ilk aşk denen o ateş hiç sönmüyor geçmiyor. Biz hep içimizde sönmeyen ışıklar,solmayan maviler büyüttük.Köyümüzün engebeli patikalarında koştururken,okul yolunda,yediğimiz her lokmada çocukluğumuz beraber geçti.Hep büyük hayallerimiz vardı.O aya çıkan bir astronot ben denizlere yelken açan bir kaptan olmak istiyordum.Hayallerimiz kadar büyüktü sevgimiz.Birbirimizi bir gün bile görmeden duramadığımız günlerdi.Başka bahçelerden aşırıp getirdiği yeşil eriklerin tadı hala damağımda.Gelincik ve papatyanın hasır gibi serildiği bahçelerde gökyüzünü izleyişimiz dün gibi.’’Sen astronot ben kaptan hangi limanda buluşacağız?’’derdim gülerdi.’’Gülüm sevenler için ayrılık diye bir şey yoktur nerede olursak olalım kalbimiz ruhumuz birlikte olacak.’’ ‘’ İnsanın hayatı,insanın hayalidir’’ denir o hayaller biz büyürken küçüldü küçüldü yok oldu.Yücel’in babası vefat edince okulu yarıda bırakıp iş hayatına atıldı.Tır şoförü olarak yurt dışına çıkıyor uzun süre görüşemiyorduk. En son buluştuğumuzda okulumun mezuniyet töreniydi.Yurt dışından aldığı bir kutu çikolatanın üzerine mavi çiçekli bir toka bahçeden aşırdığı belli olan
Reklam
BEN SENİ ÇOK SEVDİM Gölgelerini kaldırıp gözlerimin, Işığınla aydınlattığın gün sevdim. Aldanmıştım, Yanılmıştım... Aşka bütün kapılarımı kapatmıştım. Bir şehir kadar kalabalık ama çok yalnızdım. Yalnızlığımın ellerinden tuttuğun gün sevdim. Minik dalgaların bile yıktığı kumdandı kalelerim. Hiç olmamıştı bekleyenim Uzaktayken bile. Yanımda dağ gibi duruşunu sevdim. Eski tarihlerden kalma, Keskeler, pişmanlıklar asılıydı ruhumun raflarında. Kusurlarımı da kucaklayıp, Kalbime çiçekler diktiğin gün sevdim. Sustuklarımı duyduğun, Ruhumu okuduğun, Zor günümde yanımda olduğun için sevdim. Ne ulaşılmazdım ne de yokuştum, Kendimi anlatmadım uzun uzun. Sadece kalp diliyle konuştum.
BAYRAM İŞTE Komşular, O güzel telaşlar... Neşeyle içilen kahveler, Ütülenip giyilen yeni giysiler... Öpülen eller, Toplanan şekerler. Biraz annem, Biraz babam. Biraz da çocukluğum. Bayram işte, Gelsin isterdim eski sevinciyle... Gözlerim çok uzaklarda, Gönlüm sevdiklerimle. Yüreğim özlem yüklü, Hüzün sağnak sağnak yağıyor içime... Ayşe Keleş
Adı ANNE olan dünyanın en güzel melekleri. Anneler gününüz kutlu olsun.. BÜYÜDÜM ANNE Büyüdüm anne Sen gidince Kocaman bir dev oldu içimdeki çocuk Hiç bir yere sığamadı Evler küçüldü Odalar küçüldü Yokluğun boğazımı sıkan bir kör düğümdü... Zamansız ayrılığı anlamaya çalıştım Oysa ben hala sevgine şefkatine muhtaçtım. Aradım... Yerini dolduracak bir teselli aradım ama bulamadım... Dokuz ay karnında, yıllarca kucağında Ömür boyu kalbinde taşıdın Yokluğun o kadar büyüttü ki hasreti Ben taşıyamadım annem ben taşıyamadım. Yıkıldı yıkılmaz sandığım kalelerim Ağustos ayında bile üşüdü yüreğim Biriktirdim biriktirdim Dağıldım annem yokluğunda dağıldım Eskisi gibi Gel topla beni... Ayşe Keleş
EY HAYAT! 20 li yaşlarda Marmara'nın mavisiydi düşlerim Köpük köpük Akdeniz'di hayallerim Kırılmayı, küsmeyi bilmezdi Fırat gibi coşkuluydu yüreğim Şimdi Hayallerim gözaltında Tutuklu kaldı sevinçlerim Yıldızlar gökyüzüne küstü Üşüyor gecelerim Ey hayat! Kelebek kanatlarımı rengarenk yeniden aç Yağmurda ıslanmadan İki satır güzel söz benim için de yaz. Ayşe Keleş