“Tanrı öldü, Tanrıdan geriye bir ölü kaldı. Ve onu öldüren biziz. Hâlâ gölgesi beliriyor uzaklarda…
Kendimize nasıl avutacağız, biz katilin katilleri?
Neydi bıçaklarımızın altında ölümüne kan döken, Dünyanın sahip olmuş olduğu bu en kutsal ve en kudretli şey? Bu kanı kim silecek üzerimizden? Bizi temizleyecek hangi su var? Hangi teselli şölenlerini, hangi kutsal oyunları icat etmek zorunda kalacağız? Bu davanın yüceliği bize fazla büyük değil mi?
Buna layık olmak için birer tanrıya dönüşmek zorunda değil miyiz?
Tanrı bir varsayımdır; fakat ben isterim ki varsayımlarınız yaratıcı istencinizin önüne geçmesin. Bir Tanrı yaratabilir misiniz? O halde bana hiçbir Tanrı hakkında bir şey demeyin. Oysa üstinsanı, yaratabilirsiniz.
Sayfa 20 - Friedrich Wilhelm Nietzsche·Kitabı okudu