Allah'ım biz senin aciz kullarınız bizi affet; sen affetmezsen günahlarımızı, nereye sığarız. Bağışla Allah'ım... Benim merhameti rahmeti bol ve azabı çetin Allah'ım. Seni çok seviyorum karşına nasıl çıkarım günahlarla, affet affet affet
kötülüklerin büsbütün egemen olduğu
namussuz bir çağ bu biliyorsun
hasret kalmışız ,
yüreği güzel insanlara.
bazen sadece yorgun oluyor insan.
ne küs, ne yalnız, ne de aşık...
ama sen yine de gitme
gidersen peşinden gelmem
ama kalırsan
bu masalın sonunu birlikte öğreniriz.
meğer ne çok canı yanarmış insanın,
baktığı yerde göremeyince görmek istediğini
birgün aklına gelecek olursam,
bana şiir ısmarla.
Eylül'ü konuşalım. Cemal Süreya