Kader Dilekçi

Kader Dilekçi
@destiny_
İnsana bakmak yoruyor artık - bugün nihilizm bu değilse başka nedir ki?.. İnsan yorgunuyuz...
12. Paragraf·Kitabı okudu
Alıntı
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Zira bu konuya ilişkin olarak susacak çok şeyim var benim.
İyi ve Kötü, 9. Paragraf·Kitabı okudu
İyinin ve Kötünün Zemini
Puan vermedi·256 syf.··
2025 12. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 11 Mayıs 2025 18:43
Friedrich Nietzsche düşüncelerini her okurun anlayabileceği basit bir şekilde aktarmıyor felsefi bir dille ifade ediyor, kendi kesimine hitap eden bir üslubu var. Bu yüzden ben onun anlayışını ve düşünce sistemini sizin için basitleştirdim. Daha fazla yer verdiği görüşlerini toparlayıp kısaca açıklamaya çalıştım. İnsanca, Pek İnsanca 1 kitabında olduğu gibi bu kitabında da genel olarak başka filozofların görüşlerini çürütmeye yönelik düşünceler öne sürülmüştür. Düşünürlerin bazı düşünce sistemlerini alaylı bir biçimde eleştiriyor. Bazı filozofların temel düşüncelerine karşı çıkarken ortaya tam olarak bir antitez koyduğu söylenemez. Evet bir düşünceye/teze karşı çıkıyor ve neden karşı çıktığını da anlatıyor ama buna karşılık kendinin neyi savunduğu çok net bir biçimde belirttiğini söyleyemiyorum. Bu kitabındaki üslubu bana daha samimi geldi. Düşüncelerini daha dolaylı değil de biraz daha doğrudan aktarıyor ve önceki eserine kıyasla çerçevesi daha belirgin. Ama yine de çok rahat anlaşılır olduğunu söyleyemiyorum. Bu eserini de okurken anlamak için üzerine düşünmek gerekiyor. İnsanca, Pek İnsanca 1 kitabındaki okuyucuyla arasında olan o duvar bu kitabında yok, okuyucuya üst perdeden konuşan o alaycı hava yerini biraz daha samimi daha sohbet havasına bırakmış gibi geldi bana. Yine kendinin farkında fakat daha mütevazi bir tutum sergilemiş ve bunu sevdim. Bu eserinde de yine kadınlarla ilgili eleştirileri mevcut (özellikle 7. Bölüm, Erdemlerimiz, 232. paragrafta kadınlara nefret kusmuş, çok sert ve aşağılayıcı sözleri mevcut) 162. sayfadan sonra yazanlara okurken zor katlandım. Bu ne hırs, bu ne öfke, bu ne kibir, bu ne nefrettir kadınlara!.. Bu konuda kendine gelen eleştirileri şu sözleri ile göğüslüyor; "Kendi kendime gösterdiğim bu zengin nezaket üzerinden, belki de 'kendinde kadın' hakkında bazı
Edebiyat
İyinin ve Kötünün ÖtesindeFriedrich Nietzsche · İş Bankası Kültür Yayınları · 20176,5bin okunma
Yüksek dağlardan son şarkı
Dost Zerdüşt geldi, misafirlerin misafiri! Şimdi gülüyor dünya, korkunç perde yırtıldı, Düğünüdür ışık ile karanlığın....
Nadiren sofrasını kurulmuş, yemeğini hazırlanmış bulan birinin tehlikesi tüm zamanlar için büyük olacaktır
Sayfa 222·Kitabı okudu