Cengiz Han daha önce birçok defa çok küçük sebeplerden ötürü insanların önünde ağlamıştı. Korktuğunda, öfkelendiğinde, üzüldüğünde ağlamıştı ama dünyada en çok sevdiği kişinin ölümüyle karşı karşıya geldiğinde ne kendisinin ne de oğullarının acı ve elemlerini gözyaşları dökerek veya yas tutarak göstermesine izin verdi. Büyük bir zorluk veya kişisel bir acıyla karşılaştığında Cengiz Han bunu başka bir alana, savaş ve çarpışmaya yoğunlaştırdı. Yas tutma, öldür.
Fethedilen değil fethe kalkışan olarak kalacak geçmiş ve gelecek zamanlara adım.
Acım acınızdan,
gücüm gücünüzden çünkü çok daha fazla
aşk benim hakkım,
aşkın, hakkımız olmayanı istemek anlamına geldiğini bildiğimden bu hak ediş,
çünkü bu aşk benim yazgım,
çünkü kutsal kitaplarda zikredilecek benim adım.
Yükselmek için düşmek ,arınmak için kirlenmek,
çıkmak için batmak lâzım.
Yeniden doğmak için ölmeli insan bir kere,
ruh olmak için teni yakmalı kadın
ve suyun serinliğini bilmek için ateşe düşmeli kadın.
Vurucu ,kavrayıcı ve kuşatan,
durmayan, koşan,
böyle yazılmış benim yazgım,
kutsal kitaplarda böyle geçecek adım,
yazgıma ben nasıl baş kaldırırım?