“Bir karınca, eğer isterse bir fili yiyebilir belki de milyonlarca kez ısırmak zorunda kalabilir. Ama eğer ısrarla devam ederse, bir karınca bir fili yiyebilir.”
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Yazarımız D.M.Thomas "Eğer Freud olmasaydı, onu icat etmek gerekecekti" diye başlıyor satırlarına.
Düşünün, geçmişte yaşamış bir şahsiyet günümüze tam karşınıza geçip oturuyor. Ona neler söylemek neler sormak isterdiniz? Yazarımız bu kitapta Freud'u geçmişten alıp, sanki günümüzde yaşıyormuş gibi onunla sohbet ediyor. Yıktığı yıkamadığı bütün yargıları bir bir soruyor kendisine. Belki her sorunun tam cevabını alamıyor (çünkü kimse orjinal freud kadar açıklayıcı cevap veremez) ama en azından tatmin ediyor okuyucuyu.
Hemen aklıma acaba bunu günümüze uyarlayabilirmiyiz sorusu geldi fakat bir idolü değil anlaşmakta zorlandığımız insanları hayalen karşımıza alıp mantıklı cevaplar alabilirmiyiz diye. Tabii ki duvara tosladım. Çünkü aklımızda palazlanan düşünceler yüzünden birbirimizi anlasakta anladığımız şeylerin zihnimizi rahatsız ettiği gerçeğini bir türlü yadsıyamadım. Sorun anlamamak değil sorun anlamak, çünkü insan anlamadığı bir şeye karşı savunma mekanizması geliştiremez. Anladığımız çoğu şey zihnimizde oluşan yargılara çarptığı için bunu kabullenemediğimiz bir formda tekrar tekrar ısıtıp yüzleşmenin manasızlığı karşısında içine düştüğümüz hayal kırıklığı ve kötü tecrübelerin bir tezahürü ile karşılaşırız. Çağımızın en kötü hastalığı, anlaşılamama ya da yanlış anlaşılma korkusu ile içine düştüğümüz depresif ruh halinin bizlerde bıraktığı kötümserlik duygusunun girdabında düşüncelerimizin savrularak asıl gerçeğinden uzaklaşıp yeni fenomenler geliştirerek bilinçaltımızı bütün karakterimizi değiştirecek şekilde yeniden dizayn etmesidir. Sevdiğiniz, değer verdiğiniz hatta çok kıskandığınız bir insan düşünün, sonra aynı insanın aslında tanıdığınız o insan olmadığını ve tamamen bambaşka biri olduğunu düşünün. O insana değer verdiğiniz zaman aslında onu hiç anlamadığınızı