Ayrıldılar... Ve bir daha birbirlerini görmediler. Fakat ikisi de küçük derenin kenarındaki söğüdü ve orada geçirdikleri güzel ilkbaharı ve yazı unutmadılar… Değirmen
Alıntı
"Bu oda karanlık" "bu oda yalnız bugün değil, her zaman böyle karanlık... Burada kitaplarımla ben yaşarız ve bize aydınlık getirecek kimsemiz yok... Ben burada yalnızlığı bardak bardak içiyorum..." Sabahattin Ali Değirmen
Edebiyat
Reklam
Hak edilmiş anlar...
"Mademki uzun senelerin hasreti içimizde yaramaz bir çocuk gibi tepinmektedir, gel, birbirimizin olalım ve sen bana aşkın da ebedilik kadar tatlı ve güzel olduğunu anlat... Değirmen Sabahattin Ali
Duygu ve Düşünce
Bir seans günü, okuyalım o zaman...
Hayatlarında hiç sevmemiş olanların tahayyül edemeyecekleri bir acı onu boğuyor; sanki gür alevli bir meşale göğsünün içerisinde dolaşarak kaburgalarını yalıyormuş gibi kıvranıyordu. Değirmen Sabahattin Ali
Alıntı
Bilmedikleri bir ben var içimde, öyle gariban, öyle çilekeş, üfürsen tüy gibi uçuşur, dokunsan yığılır toprağa karışır, ben buna ne yumruklar savurdum dik dursun diye, ne işkenceler ettim, ağız burun morun tüm tonlarını çalıştım resmettim de biraz hizaya geldi, yoksa çok üzülüyordum her saçını okşadığımda daha bir kederleniyor ona hak vermem onu daha da aşağı çekiyordu, dedim ki dostum artık dibin dibini gördün, sana beyninden bildiriyorum, olmuyor böyle, kimler neler yaşıyor, bak ben yukarda sana rağmen gülümsüyorum, başta anlamadı, sonra bir iç için gerekli tüm işkenceleri uygulayınca anladı salak lakin bazen yine aynı sularda yüzüp ölüm istiyor, o zaman da onu duymamak için lay lay dımtıs dımtıs yüksek sesle şarkı söylüyorum, azizim hayat kısa tekmil hüzünleri salsan da üstüme umursamam, zaten ..."Bilin ki dünya hayatı ancak bir oyun, eğlence, süs, aranızda bir övünme ve mal ve evlat çoğaltma yarışından ibarettir..." değil mi, bunu bilerek yaşıyorum, çoğu zaman hüzne ortak olsam da onu da aşıyorum.
Reklam