"Kendinde her şeyi yapabilecek kuvveti görmek, sonra yapılacak hiçbir şey bulamamak... Tükenmek bilmez bir sabırla meçhulü beklemek... Nihayet bütün bunları sisli bir havadaki ağaçlar gibi belli belirsiz, karışık bir şekilde hissetmek... Bu, uzun zaman dayanılır şeylerden değildi.”
Bir gün Allah peygamberleri çağırıp sormuş , "Saadet nedir?" demiş. Her biri kendilerine göre cevap vermişler. Musa: 'Arzı Mev'ud'a gitmektir'; İsa: 'Bir yanağına vurana ötekini uzatmaktır'; Buda: 'Hayatta hiçbir arzusu olmamaktır' yollu şeyler söylemiş. Sıra bizim Muhammed'e gelince: " Saadet hayatı olduğu gibi kabul etmektir..." demiş. Ne doğru söz!