Yemekten sonra annemin odasına gittim.Başımı dizlerine yasladım.Kafamda bir yeri işaret edip,
"Burada bit var" diye tutturdum."Çok kaşınıyor.Tam şurası.Bak bit yürüyor öldür onu."
Annem çocukluğumdaki gibi iki elinin işaret parmaklarıyla aranmaya başladı.
"Yok oğlum.Burada yok bir şey."
"O zaman bir de şuraya bak."
Annem, "Temiz burası," diyordu.Ben başka yeri işaret ediyordum."Yok" diyordu.Ben başka yeri...Elleri kafamda gezinir, parmakları saçlarımın arasında dolandıkça ellerini hiç çekmemesini istiyordum.
"Şurası, şurası, şurası..." diye uzattığımı görünce,
"Yok oğlum,vallahi yok,olsa kırmaz mıyım!" deyip parmaklarının ucu ile şöyle bir vurdu-itti-sevdi; hepsi bir arada.