Devrim zamanı Rusyasinda geçen hikaye,genç ve yeni mezun bir doktorun,bizdeki tabirle doğu görevine gönderilmesiyle birlikte yaşadığı zorluklar ve tüm acemiliği ve yalnızlığına rağmen, soğukkanlılığıyla zorlukların üstesinden gelebilmesini ve yaşadığı psikolojik evreleri anlatıyor. Hikâyenin geri planında ise taşradaki insanların yoksulluğu ve eğitimsizliği son derece çarpıcı bir şekilde anlatılıyor. Bulgakov un tıp mezunu olmasının eserin bu kadar güzel olmasında büyük bir etkisi olduğunu düşünüyorum. Tıbbî terimler olmadan bir anlatım seçtiği için sıkılmadan okuyor,hatta kitaba o kadar giriyorsunuz ki o yaşanan acemi telaşı tüm kalbinizle hissediyorsunuz.Elime aldım ve bitene kadar da bırakamadım. Idealist insanları benim gibi çok seviyorsanız bu hikayeyi de çok seveceksiniz...
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
"tek tesellim ölümden sonra hiçlik ümidiydi; orada tekrar yaşamak düşüncesi içime korku salıyor, beni hasta ediyordu. ben ki henüz yaşadığım dünyaya bile alışamamışım, bir başka dünya neyime yarardı benim?"
Çocukluğundan beri tanıdığı bir kadınla, turlu entrikalarla evlendirilen kitabımızın baş kahramanı,zaman içerisinde eşine aşık oluyor ancak bu sevginin karşılığını alamıyor. Zaten depresif bir yapısı olan kahramanımız zaman içinde hasta oluyor. Yasadigi duygu yoğunlukları ve özlem cinayete kadar götürüyor bu hikayeyi.
Kitabin isminin kör baykuş olması ise bazı inançlarda baykuş konan evlerden cenaze çıkması inancı olduğunu düşünüyorum.
Doğunun Kafka'si olarak anılan Sadık Hidayet ve onun trajik yaşam öyküsünü bu eserle birlikte muhakkak okumanızı tavsiye ediyorum
1904 Japon-Rus savaşını konu edinen,savaşın tüm vahşetini iliklerinize kadar hissettiren bir öykü "Kızıl Kahkaha". Mançurya da savaşta bulunan bir subayın yazdığı günlük ölümünden sonra kardeşi tarafından tamamlanıyor. Savaşın doktorlar dahil herkese geçirttigi cinnet ve acı o kadar gerçekçi yazılmış ki bitirene kadar bırakamadım kitabı elimden. Ben çok beğendim ancak hassasiyeti olanları fazlaca etkileyebilir.