Emrah hocanın youtube kanalının abonesiydim zaten. Kitabı gerçek bir kitap. Konuşma diliyle yazı dili farklı.
Beni kitaba yönlendiren hocanın yüzbinlerce cümlesinin arasında kitapların özenilmiş metinler olduğu bu nedenle okumaya değdiği bir hususu dinlemekle eş tutulamayacağını ifadesiydi.
Oldukça çalışılmış özenli kitabı hakkaten
Sadece ingilizce okumakla yabancı kültürlere çok hakim olmanın getirdiği bir yanetki olsa gerek değindiği kültürel normları batılı bir gözle eleştiriye ve detaylandırmaya tabi tutmuş. Bölüm sonlarında veya satır aralarında memleketimizin ahvalinden de örnekler veriyordu ama temellendirmesi kendi kültürel alt yapılarımızı içermiyordu. Bu biraz yabancı hissettirdi tabi yabancı kültürü de anlatması abes değil.
Ama bir kemal sayar okurken toplumun ne kadar içindeysem onu aradım herhalde psikolojik değil ama kültürel tarih antropoloji anlatısında
Ama günümüz değer ve sözlerini içermesi çok manidar hele de "Tadımız kaçmasın Ali Rıza bey" gibi sosyalmedyaya büyümüş bir söylemin kitapta kendine yer bulması güncel yazarları daha çok okumanın gerekliliğini hissettirdi.
Birlikte paylaşarak oluşturuğumuz dile yerleştirdiğimiz normların nasıl kitaplarla sonraki nesillere aktarılacağına şahit hissettim kendimi
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Kemal sayar bu toplumu anlamış biri, kitaplarını okurken satırların arasında arkadaşlarımı kendimi önceki kendimi çocukluğumu ailemi bulmakta güçlük çekmiyorum. Bu yüzden konuşur tarzda yazdığı bu kılavuz akşam sohbeti oldu aklımda soruları olan ama dile getirip düşünmediğim hususların. Eleştirisi yerinde ama yerer veya umutsuzluğa sürer gibi değil. Çukurları ifade ediyor ama o çukurların çıkışlarını da
Bu toplumun fertleri en az 3 kemal sayar kitabı okuyup kendisiyle toplumuyla kendi toplumunun gerçekleri ve sorunlarıyla barışmalı
Bu kitabı okuyup bir sosyal medya platformunda yorumunu yapmak kitabın bağlamına ters düşüyor
Ama henüz içeriği içselleştirip pür dikkatimizi vermenin yüzeysel boşluk aralarında olabileceğimizi kabul ettiğimizde bu kitabı inceleyebiliriz
Sosyal medya bağımlılığından kurtulmak ve ah nerede o kitap okuduğum günler çağrısına geri dönmek için uygulanabilir akılcı yol yordam gösteriyor
Dili de çeviri olmasına rağmen gayet güzel
Temel argümanı tezin sınavın son teslim tarihi en yakın zamanındaki o dikkati kontrol edilebilir kullanılabilir formatta otoritemiz altına almak ve artırıp çoğaltıp üretkenliğimizin mayasına katma yolları
Öncelikle buna ihtiyacınızı yüzünüze vurup sonra taktikleri veriyor
Teşekkürler
Müslüman Raskolnikov
Hayır bu bir kopya kitabı değil ama gerek çevirmen gerek yazar dili öyle güzel kullanıyor bir insanın suç ceza ve ölüm duygular noktasında hissiyatlarını öyle içe çeker detaylarda anlatıyor ki akışına kapılıyorsunuz
Çeviri olarak böyle güzel anlatıma epeydir rastlamamıştım o nedenle türkçe yazarlar tercih ediyordum. Ancak bu kitapta Meşa Selimoviç ne kadar büyük yazar olduğunu göstermiş adeta döktürmüş
Karakterin müslüman bir derviş olması beklediğim kadar sık olmasa da kuran referansları ve hayat yorumu da beni içine çekti, bir din kitabı değil teolojik yaklaşım yok ama roman olarak yeterli düzeyde içeriyor
Olay örgüsü çok yoğun değil belki aralarda sıkıcı ama bir kişinin hayat bakış açısı 500 sayfa ancak böyle anlatılabilirdi
Boşnak kıymetli bir yazarla tanışmaktan memnun oldum
Darısı diğer kitaplarına!
Kitabı büyüyen ay yayınevinden okudum. Yayınevinin iddasından anladığım ayrı bir çeviri yapmışlar ellerine sağlık da ben Osmanlıcam ve biraz arapçama rağmen alttaki açıklamalara bakmaktan kitabı tam idrak edemedim öncelikle bu konuda yetkin olmayanları başka baskıya yönlendirmek isterim. Kitap Raci nin şeyhinin eteğinde yaşadığı hayallerden oluşuyor. Tam bu noktada sanıyorsunuz ki islami terimler kurandan ayetler akacak gidecek halbuki aksine Raci hayallerinde Buda Zerdüşt Jupiteri de islami figürler kadar hatta daha fazla görüyor. Kah uzak diyardaki masal kahramanı kah yerdeki karınca kah Berzahtaki Ruh olan Raci farklı hikayeler içinde farklı nefis mertebeleri yaşıyor. Bu noktada kitap biraz müphem her hikayeyi tam anlıyor kastedileni idrak edebiliyoruz desek doğru olmaz(dil meselesinin dışında) ama bu denli ilginç kombinasyonları bu denli ilginç arkaplanda bir araya getirip konuşturması takdire şayan şiirler maniler dökülüyor arada, yazarı çok takdir ettim dolu buldum. Bu minvalde kitap hoşuna gidenlere yine benzer enteresan kombinasyon olarak Nasreddin hoca timur şekspır ibn haldunu ahirette karşılaştıran Halide Edibin Maske ve Ruh kitabını tavsiye ederim. Kanımca iyi fantastik kitap öyle uçan kaçan tuhaf yaratıkları uzaylıları anlatmaktan ziyade hali hazırda var olanları hiç olmadıkları yerlerde ve kişilerle muhatap kılmakla oluşuyor. Oldukça ilginç olan bu kitabın bir fırsatta şerhini de okumak isterim