Derin

Derin
Kişisel Bloğum : readerathome.blogspot.com
Filolog
Lisans
140 okur puanı
Ocak 2020 tarihinde katıldı
10/10
·432 syf.··
2022 35. kitabı
·
13 günde okudu
·
Okunma: 02 Aralık 2022 23:07
Proleterya ,  bu ismi ilk olarak seneler önce George Orwell'ın 1984 kitabında görmüştüm..  Ama proleteryanın ve poroleterlerin ne olduğunu ve neyin mücadelesini verdiğini bana Maksim Gorki öğretti. Tam bir baş yapıtla karşı karşıyasınız. Acele etmeden altını çizerek okumanız gereken bir kitap. Neden mi ? Çünkü, sizde biliyorsunuz ki bir toplumda ilerlemenin olması için emeğin karşılığının alınması için ilk olarak işçi ve emekçi tabanın  bunun farkına varması , kendilerinin sömürüldüğünü  bilmeleri lazım. İşte ,  Ana bize bunu anlatıyor.  Ana kahramanlarımız ; okuma yazması olmayan, çilekeş, tipik Anadolu kadınına benzeyen anne Pelageya ,  toplumun gidişatından memnun olmayan ,fabrikada zor şartlarda çalışan işçilerden biri olan ve bir yerlerde bir şeylerin eksik olduğunun ,emekçiye yapılan haksızlığın farkında olan ve bunun için de mücadele veren  bir oğul , Pavel.  Tabi ki bir de emekçiyi sömüren patronlar , taşeronlar ve bütün bir günü yutan , insanların kaslarından  kendileri için gerekli olan gücü çekip alan makinelerin olduğu fabrika. Pavel zaman zaman emekçi ve direngen arkadaş grubu ile evinde buluşur toplum, emek, proleterya gibi annesinin bilmediği şeylerden konuşurlardı. Zavallı kadın bu geç vakit gelip giden tiplerden hoşlanmaz ve oğlunun başına iş geleceğinden korkardı fakat  oğlunun da kalbini kırmamak için ses etmezdi. Bir yandan semaverini kaynatıp çay ikramında bulunurken diğer yandan da ne konuştuklarına kulak kabartırdı. Derken bu buluşmalar sıklaştı ve bir gün Pavel hapse düştü. İşte o vakit de iş başa düştü bizim Ana oğlunun yerine bu toplantılara eşlik etmeye , kitap, dergi dağıtıp insanların aydınlanmasına yardımcı olmaya başladı ta ki kimliği ortaya çıkana kadar.  Toplumcu gerçekçilik akımının başyapıtlarından bir olarak kabul edilen Ana
1000k
AnaMaksim Gorki · Can Yayınları · 202534,4bin okunma
Reklam
Aya-chan
Puan vermedi·264 syf.··
2023 17. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 03 Eylül 2023 00:00
      Bir insanın kendi ölüm sürecine şahit olması ve bunu kabullenmesi, bir yandan hayata tutunmaya çalışırken diğer yandan da  adım adım o hazin sona yaklaşması ne kadar acıdır diye düşünüyorum.     İşte  elinizde tuttuğunuz kitap tam da böyle bir kitap. Aya daha hayatının baharında sadece on dört yaşında hayata ve geleceğe dair bir sürü hayalleri var iken  omurilik ve beyincik dejenerasyonu hastası olduğunu öğrenir ve hayatı elinden hızlı bir şekilde kayar gider. Ailesine, arkadaşlarına ve çok sevdiği okuluna  ve bu güzel yaşama veda etmek zorunda kalacaktır.  Ama  Aya bir köşeye geçip ölümünü seyretmektense en sevdiği işi yaptı. Her gün tuttuğu günlüğüne yazmaya devam etti. Biz de Aya'nın hastalığının evrelerini, süreç boyunca yaşadığı zorlukları, yetersizlik hissinin ona verdiği yükü ,okulunu, arkadaşlarını hepsini bu tuttuğu günlük sayfalarının annesi ve doktorunun  da katkısı ile kitap haline getirilmesi ile öğrenmiş oluyoruz. Evet her güne günlüğüne mütemadiyen bir şeyler yazar Aya ta ki bir süre sonra omuriliği işlevini yitirip kasları beyninin komutlarını dinlemeyene ve yatağa bağımlı olup hareket edemeyene  ve parmakları işlevini yitirene kadar. Ne yazık ki Aya yirmi beş yaşında çok sevdiği bu hayata veda etmek zorunda kaldı. Aya-chan daha çok gençsin  sen bu hastalığı ve ölümü hak etmedin.   Çok detaya girmek istemiyorum.  Harika bir kitap , bir çırpıda okuyacaksınız. Göz yaşlarınızın istemsizce akacağından emin olabilirsiniz. Kitabı okumadan önce yanınıza bolca mendil almanızı tavsiye ediyorum. Çünkü inanın çok lazım olacak. ''İnsanlara anlatacak güzel bir yaşamım olmadı, sürekli ağlayıp durdum. İmkanım varken keşke daha fazla şeyler yapsaymışım ,pişmanlıklarla dolu bir hayatım olduğu için utanıyorum.'' Aya
1000Kitap
Bin Damla GözyaşıAya Kito · Portakal Kitap · 2016430 okunma

Derin

, bir kitap okudu
Puan vermedi·264 syf.··
3 günde okudu
·
Okunma: 03 Eylül 2023 00:00
·
2023 17. kitabı
Aya Kito
8.7/10 · 430 okunma
Puan vermedi·192 syf.··
2023 16. kitabı
·
10 saatte okudu
·
Okunma: 25 Ağustos 2023 10:24
Sahaftan gayri ihtiyari Kahraman Tazeoğlu'nun iki kitabını aldım.Bu kitaplarda biri de "Vazgeçtim" kitabı idi.Giriş bölümünde kendimizden de birşeyler bulabilecegimiz tarzda yorumu vardı ama benlik pek bir sey bulamadım.Belki de ben bu kitap için biraz yaşlı kalmış olabilirm:).Eski Türk dizilerinin kitaba uyarlanması tarzında bir hikaye.Yoğun okumalardan sonra dinlenmek için okunabilir.
1000Kitap
VazgeçtimKahraman Tazeoğlu · Destek Yayınları · 20159bin okunma