Puan vermedi·134 syf.··
2024 5. kitabı
Olması gereken ile olamayacağı anlatan bir kitap diyebilirim sanırım. İlgiyle okudum ve çok beğendim. Elit City'de yaşayan "elit" kesim ve çocukları ile Çöp Plaza'da yaşayan aileler ve çocuklarının imkânsız birlikteliklerinin anlatıldığı bir kitap. Çocuk kitabı olması dolayısıyla bu kadar eleştirel bir kitap olacağını düşünmemiştim. Bu nedenle yazarın çok cesur davrandığını, çocuklar üzerindeki etkisinin de olumlu olacağını düşünüyorum. Farklı bir bakış açısı sunulması onlar için bir nimet. Tabii düşünebilene. Elit City'de yaşayan pırıl pırıl çocuklarımızın bünyesi artık bu pırıl pırıllığa dayanamayacak hale gelir ve salgın, elit olan tüm çocuklarımıza yayılır. Panzehir ise zehrin kendisidir her zaman, öyle değil mi? Çöp Plaza sakinlerinin çocuklarının kanları alınır, elit çocuklarımıza verilir. City yöneticilerimiz bu şekilde kendi çocuklarını kurtarırken hiçe saydıkları diğer çocukların direncini kıracak kadar kan alırlar onlardan. Gerçeklerin er geç ortaya çıkma gibi bir huyu vardır ve vakti gelince her şey öğrenilir. Kitabın sonu o kadar güzel, o kadar huzurlu devam ediyordu ki kuş tüyü hafifliğinde yüzümde yayılırken dudaklarım, yazar birden balyozu indirdi kafama. Bu son, kitaplarda bile olamayacak kadar ütopikti. İyi okumalar :)
Çöp Plaza 1Miyase Sertbarut · Tudem Yayınevi · 2020170 okunma
Hüseyin Mizan // Oburix'in Düşünceleri
10/10
·95 syf.··
Beğendi
·
2024 5. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 24 Ocak 2024 16:48
Merhaba "Nietzsche'nin, "Her şey sahte diye bağıracaksın günün birinde," dediği gündeyiz." #kitaptanalıntı Bugün size Hasan Mizan‘ ın yazmış olduğu deneme türünde bir felsefe kitabı ile geldim : "Oburix’in Düşünceleri…" Türü deneme dedim ama kitabımız adeta karşılıklı bir sohbet havasında. Kitabın sayfa sayısı az olmasında rağmen, aslında anlayabilene ve biraz durup düşünebilene çok şey anlatıyor . Bölüm bölüm yazılmış olan kitabın her bir bölümünde farklı konuları ele alınmış. Bazı konular yanlış bildiklerimiz, bazıları bilip de sustuklarımız , bazı yazılanlar da avaz avaz bağırmak istediklerimizden oluşuyor. Samimiyetten tutun da kısançlık ve hasede… Kendin olmaya ve bir duruş sergiliyorsan bu duruşun arkasında durmaya … Toplumu ilgilendiren ve dolayısıyla hepimizi ilgilendiren bir çok konuya… İyiliğe ve sevgiye dair… İyiliğin de bir ölçüsü olması gerektiğine… Namus kavramına ... Övgü ve yergi hakkında... Irkçılığa dair ve daha bıraksanız sabaha kadar anlatabileceğim hatta tartışabileceğim bir çok konuyu bu kitapta bulmanız mümkün. Yazar her bir bölümde düşüncelerini bize sunarken durup düşünmemizi, bir şeyleri farketmemizi ve anlamamızı istiyor. Hatta bir çok konuda da uyanmamızı… Oburix’in Düşünceleri sadece yazarın kendi cümlelerinden oluşmuyor. Her bir bölüme serpilmiş ünlü filozof, düşünür ya da yazarların sözleri de kitaba daha da anlam katmış. Kitabın en güzel özelliği ise yazarın, ilk kitabı olan bu kitabı şuan beş yaşında olan İkra isimli kızına miras bırakacak olması.Hatta kitapta “İkra “ başlığı altında bir bölüm var ki yıllar sonra Sevgili İkra biraz daha büyüyüp bu bölümü okuyunca neler hissedecek merak ediyorum. Kitabın sonuna geldiğimizde ise bizleri “Kendime Notlar “ adlı özet ve ya yine öğreti niteliğinde bir bölüm karşılıyor. Dilerim sizler de
Felsefe-Düşünce
Oburix’in DüşünceleriHüseyin Mizan · Dls Yayınları · 202315 okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Rabbime yakışır bir kul olmak duasıyla...
10/10
·183 syf.··
Beğendi
·
2023 31. kitabı
·
9 günde okudu
·
Okunma: 13 Kasım 2023 08:59
Kur'an'ın anlattığı kıssalar tarihi bir malumat değildir. Yaşanması, yaşatılması için bir örnektir. Biz İslâm'ın evlatları menkıbeleri uyumak için değil uyanmak için dinleriz. [Abdullah b. Selâm] #siyeryayınları #dinieserler ~ Abdullah Olmak ~ Kul, Rabbine şunu sordu: "Ya Rabbi! Beni neden yarattın?" Cevap: Zâriyât Sûresi 56. ayet: "Ben seni kulluk için yarattım." Düşünebilene ne kadar manidar bir ayet demi? Bu kitap tam olarak bunu anlatıyor. Kulluğu, kulluk bilincini, insanın aslî vazifesini vb.... Asr-ı Saâdet'ten günümüze uzanan bir yolculuk... O zamanlardan bu zamanlara neler değişti? Sahabeler İslami nasıl yaşarmış, bizler nasıl yaşıyoruz(daha doğrusu yaşayamıyoruz) :( Ayetler, hadisler, kıssalar... Dolu dolu bir kitap. Muhammed Emin Yıldırım hoca çok güzel bir noktaya değiniyor ve şöyle diyor; "Ben kulluk yapmıyorum" diyen tek bir insan yoktur. Allah'a kul olmayan başka bir kapının kuludur. Ne kadar düşündürücü, ne kadar acı bir gerçek... Rabbim başka kapılara değil, kendisine kul eylesin bizleri. Ben, kitabı sabah seher vakitlerinde daha bir tefekkür ile okudum. Birçok yerinde altını çizdim. Herkese mutlaka bir şeyler katacağını düşünüyorum bu başucu kitap niteliğindeki eserin. O yüzden mutlaka okumanızı tavsiye ederim. #kitaparkası Kitap arka kapak yazısı bir kısmı: 21. yüzyılda insanlarımızın büyük sıkıntılarının temeline/sebebine baktığımızda sahâbe gibi Allah'a yaraşır bir şekilde kulluk vazifelerini yerine getirememeleri olduğunu görmekteyiz. Hâlbuki Asr-ı Saâdet'e yönümüzü çevirdiğimizde "Abdullah Olmak" demenin insanlar için en büyük ödül ve nimet olduğu son derece aşikâr bir hakikattir. "Abdullah Olmak", Rabbimizin bir projesi olarak insanın yaratılış amacının nihai hedefidir. Rabbim kendisine yakışır, hakiki iman ehli kullardan eylesin bizleri.
Abdullah OlmakMuhammed Emin Yıldırım · Siyer Yayınları · 20193,397 okunma
Îmamın Manken Kızı Kitap Tahlilim
9/10
·223 syf.··
Beğendi
·
2023 48. kitabı
Bir genç kızın öyküsü. . Yazarin kitaplarini seviyorum akici Allah cc yaklastiran ve toplumda ki sorunlara dikkat ceken kitaplar konular.Düşünebilene cikaracak cok ders iceriyor.Cok severek okudum ,akıcı ,iz birakan ,bakis acinizi degistirecek farkindalik olusturan kitaplardan. . Hala Okumayanlara ve dini kitap severlere , tavsiye ederim. Bazi kitaplar unutulmaz,favori listeme giren bir kitap. . İnsanın kendine yaptığını bir ordu gelse yapamaz. . Zararın neresinden dönülürse kârdır, ama dönmesini bilene.
İmamın Manken KızıEmine Şenlikoğlu · Mektup Yayınları · 19977bin okunma
10/10
·104 syf.··
Beğendi
·
2021 15. kitabı
·
5 saatte okudu
·
Okunma: 16 Mart 2021 23:49
Üzerinden yıllarda geçsede yazıldığı dönemden 21.yy dünyasına kadar kesinlikle bir başyapıt anlayabilene, düşünebilene imgeleri kafasında cevirebilene tekrar tekrar okumak gerekiyor kendinizden sizi yönetmeye çalışan insanlardan çok şey bulacaksınız...
Hayvan ÇiftliğiGeorge Orwell · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2021296,9bin okunma
Puan vermedi·83 syf.··
Beğendi
·
2020 67. kitabı
·
23 saatte okudu
·
Okunma: 28 Mart 2020 22:32
Flaubert'in henüz 17 yaşındayken yazdığı; bana göre, en çok bilinen ve ustalık eserlerinden biri olan Madam Bovary'den, yaşı ve tecrübesizliği, ilk eseri oluşu göz önünde bulundurulduğunda çok daha güzel olan kitap. Her şeyden önce anıların sahibi deli değil aksine birçoğumuzdan akıllı. Farklı ve derin düşünebilene deli demek insanlığın genel sorunu sanırım... Anılar 2 bölümden oluşuyor. Yazarın buhranlı, kasvetli ruhunu okuyucuya aktardığı, romantizm akımının etkisinden kurtulamadan sade bir dille yazılan fakat çoğu zaman oldukça uzun cümlelerden oluşan bu yüzden daha yavaş okunması gerektiğini düşündüğüm ilk bölüm ki bu benim en sevdiğim tekrar tekrar okumak istediğim kısım. Yaşadıklarıyla kendi gözünden aşkı anlattığı kısım da kitabın ikinci bölümünü oluşturuyor, bu bölümü pek sevemedim. Ilk bölümü çok sevdim çünkü en basit şeyleri bile o kadar güzel anlatmış ki durmadan altını çizmek istedim cümlelerin. Tabi ben şayet yazar bu konuda başarılıysa karamsarlık ve kasvetli ruh haline bayıldığım için bu kitabı sevmiş olabilirim. Eğer sevmiyorsanız hiç boşuna okumayın çünkü çok çabuk sıkılacağınızı düşünüyorum. Kitabın sonlarında, kendini tamamen özgür ve her şeyden üstün sanan, her şeye müdahale edebileceğini sanan insana ne olduğunu daha doğrusu ne olmadığını anlatan, 17 yaşında birinin kaleminden çıkamayacak kadar güzel cümlelerden oluşan bir bölüm var. Dünyaya gelişimiz ve öldükten sonra ne olacağımız gibi konularda inanç gereği aynı fikirde olmasam da insanı bazı konularda kendini sorgulamaya iten cümleler var. Okunmaya değer
Bir Delinin AnılarıGustave Flaubert · Karbon Kitaplar · 20192,581 okunma