Sabahattin Ali’nin hayatını okumak içimi acıtmıştı. Bu kitabını okuduktan sonra yine içim acıdı. Kısacası “Sabahattin Ali, Türkiye’nin acıyan yanıdır.Şiirleri Türkiyenin her zaman menfaatine yöneliktir. Tarih o zamanda da acımasızca yara bıraktı bu topraklara!!! Sabahattin Ali’de bu yaralardan 1’idir. “
Bu kitabın kapağındaki her noktasından bir şeyler anlayabilen, içindekilerin her cümlesinde bir zihin açıcı kişisel ego kontrolünü anlayıp ele geçirebilir.. Dili ağır bir kitap ama toplumların yaşadığı ağır travmaları, anca ağır bir üslüpla anlatabiliriz, yazarda böyle yapmış..
Çevirmenin fazla samimi olması dışında , okuyucuya anlatabilmenin pek çok yolunu sunmuş.
Öyle bir dil kullanılmış ki , okunması bile yürek istiyor.
İlk 10. syf.da buldum kendimi, 184. syf’da galaksilerde olurum diye korkuyorum ama korkumu yenicem kesinlikle :)