Kadınların çekiciliğini betimlemek yalnızca güç olmakla kalsaydı, Miryam'ı betimlerdim. Ama duyguyu sözcüklere nasıl dökmeli? Kadının çekiciliğini anlatacak sözcük yoktur. Akıl yürütme ile sonuçlanacak kavrayışdan farklıdır bu, çünkü heyecandan doğar ve uygulanış ile sonuçlanır; kabul edersiniz ki bu da en üst düzeyde bir heyecandan başka bir şey değildir.
Zihin mi? Zihin dışında kalıcı bir şey yok. Madde değişir, billurlaşır, yeniden değişir ve aldığı biçimler hiçbir zaman yinelenmez. Biçimler sonsuz hiçliğin içinde dönüşü olmayacak şekilde çözülürler.
Kadınları türlü yollardan aldatıp azdırıyoruz, kısacası. Durmadan hayallerini coştururuyor, dürtüklüyoruz, sonra da dişiliklerine lanet okuyoruz. Doğrusunu söyleyelim: üst üste biz erkeklerin hemen hepsi kendi günahlarından çok karısının günahlarından gelecek ayıptan korkar; kendi vicdanından çok karısının vicdanın üstüne titrer(aman ne fedakarlık!); tek karısı ondan hafif kalsın da hırsız olmaya, yemin bozmaya, karısının adam öldürmesine, aforoz edilmesine razıdır herkes…