"Ben iyi bir insanım!" diye düşündü. "Beni böyle görüyorlar... İyi, saf, dürüst... İnsanın başka bir özelliği olmayınca başkaları ondan öyle söz eder: İyi insan." Mutfaktan fincan tingırtısı geliyordu. "Mesela şu adam benim hakkımda bir başkasına şöyle diyecek: 'Refik Işıkçı mı? A evet, iyi bir insan! İyi niyetli... Karşısındaki de: 'Demek biraz aptal!' diye düşünecekti.