"Sert ve yalçın tabiat; söylemiştim ki , sen bir üvey ananın kucağı gibisin. Ne altında geçici bir huzur bulunabilecek bir gölge, ne kıyısında serinlenecek bir suyun var! Katı yürekli toprak! Bir gün cesedim bir daha kalkmamak üzere üstüne düştüğü vakit ,kim bilir, beni bağrına ne vahşi bir huşunetle bastıracaksın."
Bunun nedeni , Türk aydını gene sensin! Bu viran ülke ve yoksul insan kitlesi için ne yaptın? Yıllarca , yüzyıllarca onun kanını emdikten ve onu bir posta halinde katı toprak üstüne arttıktan sonra, şimdi de gelip ondan tiksinmek hakkını kendinde buluyorsun. Anadolu'nun bir ruhu vardı nüfuz edemedim. Bir kafası vardı aydınlatamadın. Bir vücudu vardı , besleyemedin. Üstünde yaşadığın bir toprak vardı! İşletemedin.
-Ama bu onların suçu değil ki!
+Elbette değil. Âdem' in elmayı yemiş olması da onların suçu değil, yine de bunun cezasını ister istemez çekecekler.
-Korkunç bir şey bu.