Yasin

Yasin
@edebiruh
''Ben bu dünyadan ziyade kafamın içinde yaşayan bir insanım.''
Reklam
10/10
·318 syf.··
Beğendi
·
2018 18. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 25 Ocak 2018 17:08
Ne güzel bir kitaptın sen! "Hem bir an önce sonunu görmek, hem de hiç bitmesin istemek" duygusunu yaşatan kitaplar vardır ya hani, Semerkant benim için o kitaplardan birisi oldu. Genelde sınavlara çalışırken tanıdığımız tarihi şahsiyetleri (Ömer Hayyam, Nizamülmülk, Hasan Sabbah, Melikşah, Alparslan, ...) öyle güzel bir akışın içinde sunmuş ki yazar, sanki görünmez bir varlık olarak onların arasında geziyor, onları sürekli izliyor gibi hissettim kendimi. Onlarla gezdim doğunun şehirlerini. (Trabzon'a uğrayınca heyecanlandım memleketim olduğu için tabii.) Son bölümlerde İran'da gerçekleşen olaylar üzerinde biraz fazla durdu gibi, ama kitabı sıkıcı olarak yorumlatacak kadar değildi şahsımca. Amin Maalouf'un okuduğum ilk kitabıydı. İlerleyen zamanlarda yine uğrayacağım bir durak olacaktır mutlaka.
Edebiyat
SemerkantAmin Maalouf · Yapı Kredi Yayınları · 202574,8bin okunma

Yasin

, bir kitap okudu
10/10
·318 syf.··
Beğendi
·
3 günde okudu
·
2018 18. kitabı
Amin Maalouf
8.2/10 · 74,8bin okunma
Uzakta, Zamandan ve mekandan, İnsandan uzakta, Tepelerine duman çökmüş bir dağın eteğindeyim. Üzerime doğru esen rüzgar defterimin sayfalarını karıştırıyor, aldırmıyorum. Asıl önemli olan; o rüzgar yüreğime ve zihnime de işliyor. Ve geçmişe, geleceğe dair her ne varsa, defter sayfaları gibi karıştırıyor. İnsan yalnız kalınca, düşünceler ardı arkası olmaksızın dönüp duruyor zihninde. Çözülmeyi bekleyen onlarca problem, pişmanlıklar, hayaller, umutlar, ve daha niceleri. Anlıyorsun ki, maddeden uzaklaşmak, etkisinden alıkoymuyor seni. Bu dünyanın derdi, tasası bırakmıyor yakanı. Tanımak için insanları, tanımak için dünyayı, gidermek için merakımızı dünyevi her şeye dair, düşünüyoruz, düşünüyoruz.. Peki ya yedi gün yirmi dört saat taşıdığımız, onunla yatıp onunla kalktığımız, ruhumuzu, kendi özümüzü tanıyor muyuz? Merak ediyor muyuz diğer insanlar kadar kendimizi de? Neleri seviyoruz, neleri istiyoruz ve bu dünyada neleri amaçlıyoruz, gerçekten biliyor muyuz? Yoksa bize çizilen sınırlar dahilinde mi yaşıyoruz? Bulunduğumuz her ortamdan memnun muyuz, yoksa ayak uydurmak zorunda mı kalıyoruz? Tanıyor muyuz kendimizi? Eğer bir gün, kendimi tam olarak tanıdığıma kanaat verebilirsem, işte o zaman bu dünya benim için daha anlamlı bir hale bürünecek. Yasin T.

Yasin

, bir kitap okudu
Puan vermedi·328 syf.·
2018 17. kitabı
Komisyon
8/10 · 20 okunma
Reklam