Yıllar geçse de Dostoyevski bu delidolu yiğit kadını asla unutmayacak ve onun adını Ecinniler romanında bir karaktere vererek sonsuza dek yaşatacaktır.
Bu dünya hassas bir kalbin yaşamasına izin vermeyecek kadar kötü bir yerdi.
İnsan hayallerinin öldüğü gün ölürdü.
Kerem KınaStefan Zweig Hayatını, yaşamı boyunca olan sorunları ve mücadelesini; eserlerini nasıl ortaya çıkarttığının anlatıldığı okumaktan sıkılmayacağınız bir eser.
Çok severek okudum. Herkese naçizane tavsiye ederim. Şimdiden keyifli okumalar dilerim.
Yayın hayatınızda başarılarınızın devamını dilerim. Kerem Kına
Arka Kapaktan Alıntı:
*Her şeyin bittiğini sandığınız anda kader birini yollar.*
Stefan Zweig
Stefan Zweig, eserlerinde neden kazananı değil de, yenilenin yazgısını kaleme alıyordu?
Sanatının kökleri nereye dayanıyor?
Yazmaya yeni başlayanlara tavsiyesi nedir?
Hayalinde nasıl bir Avrupa vardı?
Erasmus’u neden ustası olarak kabul ediyordu?
Yaptığı iki evlilik hayatını nasıl etkiledi?
Onu kendi yaşamına son vermeye iten sebepler nelerdi?
Hitler faşizminin gölgesinde yaşayan ve üreten bir yazar olarak Stefan Zweig’ın yaşamına bakmak, onun sadece sanatına bakmak demek değildir. Onun hikâyesi, aynı zamanda Avrupa’nın da hikâyesidir.
Bu kitap, hayal kuran ve hayali uğruna mücadele veren, ancak ne yazık ki hayalinin gerçekleşmesinde sabırsızlık eden bir yazarın yolculuğudur. Hayali gerçekleştiğinde artık yaşamıyor olan sabırsız bir yüreğin yolculuğu...
1soru1cevap sayfasını takip ederken gördüğüm İnsanın Merak Yolculuğu, her sayfasında yeni bir hikaye, yeni bir bilgi, yeni bir kitap, yeni bir düşünceyi belki sayamayacağım buna benzer birçok şey kattı bana. Kitapta birçok yazarın, ressamın, sporcunun hayatından kesitler, okuma rutinleri, alıntılar, daha önce duymadığım sendromlar, tavsiye kısımları ve zaman yönetimi, mutluluk, motivasyon açısından birçok bölüm var. Bir hamlede okunabilecek bir kitap değil, sindirilerek okunması gereken kitaplardan biri. Ayrıca bu kitap bir kere okunup bırakılacak bir kitap da olmayıp hayatımızın belirli dönemlerinde yol gösterici olabilecek bir kitap. Çok fazla altını çizdiğim yer var. Bu altını çizdiğim yerler bana farklı araştırma kapılarına yol açtı. Umarım diğer okur arkadaşlarımda da aynı etkiyi yaratır. Kitabın asıl ilgimi çeken yanlarından biri de soru ve cevaplardan oluşmasıydı. Ben kitabı severek okudum ve sizlerinde okumasını tavsiye ediyorum. Son olarak kitabı hazırlayanların emeğine sağlık :)
Kitabın çok akıcı dili var. Bir çırpıda okuyup bitirdim.
Biyografi kitaplarını bitirdikten sonra birçok bilgi uçup gider ama bu kitapta üslubundan dolayı öyle olmadı.
Kitabı bitirdikten sonra keşke Zweig daha çok yaşasaymış, diye düşünmeden edemedim.
Ara ara Zweig'tan alıntıların yapılması da çok iyi olmuş.
Ben çok beğendim. Tavsiye ederim.