İnsan (yalnızca ve yalnızca) bireyleşme süreci tamamlandığı, bilinç ve bilinçdışı barış içinde bir arada yaşamayı, birbirlerini tamamlamayı öğrendiği zaman, bütünleşmiş, sakin, verimli ve mutlu olur...
Oysa çok sık olan ve neredeyse kökü kazınamayan bir yanlış anlama var; insan asla kendi içindeki değil kendi dışındaki güzeli, çok sevileni yok etmek ister hep...