Daima kaybedenlerin,
hor görülenlerin,
hoş karşılanmayanların yanındadır. Fakat şimdi durum farklı.
Çünkü şimdiye dek onlardan biri olmak zorunda kalmadı.
Ölüme verilecek tek karşılık, diye düşündü: Adını bu şekilde, aynı yoğunluk ve anlamsızlıkla, yaşamın tarafında durarak ona yankılamak. İmkânsız, aynı zamanda imkânsız olmayan bir gelecek düşüncesini, imgesini en azından neden yasaklasın ona ya da kendine, neden sessiz yatak odasının karanlık kıpırtısızlığında ikisini de gizemiyle sarmalamasına, onlarla birlikte uykunun derinlerine inmesine izin vermesin.
Kimse mükemmel değil. Bazen insanlardan kusursuz olmalarını beklersiniz ve kusursuz olamadıkları için onlardan sonsuza kadar nefret edersiniz, oysa onların suçu değildir, sizin suçunuz da değildir. Yalnızca sahip olmadıkları için size veremeyecekleri bir şeyi istemişsinizdir.