e kitap arşivi

e kitap arşivi
@ekitaparsivi
Puan vermedi·316 syf.··
2026 1. kitabı
Abd ve kominizmin yenilişi üzerine güzel bi kitap. Fikrimce kitap, anlatmak istediğine çok öncelik verdiği için karakterleri işleyişi edebi düzeye çıkamamış. Sol görüşlü birinin bağ kurması ve kişileri benimsemesi kolay olabilir ama a politik biri için bu zor. Kitabın sonu beklediğimden çok farklı bitti, john amcamız yine bize açık kapı bırakmış :)
1000Kitap
Bitmeyen KavgaJohn Steinbeck · Sel Yayınları · 20167,7bin okunma
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
Puan vermedi·556 syf.··
2025 3. kitabı
Bir kitap düşünün size lise çağında hayatı sorgulatsın. Paranın varlığının yaşattığı kapital sistemde, paranın yokluğuyla oluşacak büyük yıkımı anlatsın. Aile bağının ne kadar önemli olduğunu anlatırken, aslında ne kadar önemsiz olduğunu gözünün içine soksun. Kitabı okurken, boş zamanım çoktu. rahatsız eden yoktu ve ben o kitabın dünyasına tamamiyle girmiştim. Bir traktörün varlığının ne kadar büyük bir lütüf olduğunu görürken nasıl bir bela olduğunu idrak etmek beni sarsmıştı. Karakterler o kadar gerçek ki, sevemediğinizden nefret ediyorsunuz, sevdiğinizi ise sahipleniyorsunuz. Olay örgüsü ve dönemin şartlarının işlenişi, hikayenin geçtiği yılı ve o dönemin atmosferini iliklerinize kadar hissettiriyor. Ve kitabın sonu, sizi benliğinizden vuruyor...
Gazap ÜzümleriJohn Steinbeck · Sel Yayınları · 202045,7bin okunma
Puan vermedi·496 syf.··
2025 4. kitabı
Kitap ilk çıktığında, Dillerden düşmedi. Ne büyük sükse yapmıştı o zamanlar. Aradan 10 yıldan fazla zaman geçmesine rağmen hep aklımın bir köşesinde yer etti. Önce parasızlıktan, lisede kitap almak lükstü, sonra iş hayatı yüzünden zamansızlıktan okuyamadım. Sonunda okuma fırsatım oldu. Çok uzatmadan... Romandaki kişiler birer karaktere dönüşemeden yarım kalmışlar. Olayın akışı onlarda hep beklenen davranışı gösterdiği için tek bir zihinden çıkan yapay karakterler olduğu çok belli. Kitabın sonu aşırı tahmin edilebilir ve anlamsız. Kitabın vurucu yanını tamamen boşa çıkaran bir final olmuş. Ben size LOST dizisi diyim, diziyi izleyen anlar. Kitabın tek vurucu yanı bölümlerin akıcılığı. Parça parça bölümler çok iyi kurguyla kendini birleştiriyor ve zihninde oluşan soru işretleri tatmin edici şekilde cevap buluyor. NY Times'ın yahudi unsurunu barından potansiyel her iyi kitabı cilalamsı gibi bu kitapta aşırı cilalanmış bir kitap. Okuduktan sonra anladım ki, ilk çıktığında bu yüzden dillerden düşmemiş...
OlasılıksızAdam Fawer · April Yayıncılık · 202398,5bin okunma
Kemik Torbası -İnceleme
7/10
·624 syf.··
2025 17. kitabı
Kitabı yıllar önce okudum. Eski bir okuyucunun hala aklında yer ettiğini bilmelisiniz. Kitap korku temasını işlerken bu sefer karakterleri hikayenin içinde boğmuyor. Karakterle bağ kurup olayların akışına kapılıyorsunuz. Yazarın eksik yanı bu kitaptada kendini göstermiş ama hikaye bütünlüğünü bozmamış. Sık sık elinizden bırakmadan uzun soluklu bir okuma yaparsanız kesinlikle etkisine gireceğiniz bir kitap. Kemik Torbası Stephen King
Kemik TorbasıStephen King · Altın Kitaplar · 20232,187 okunma