Şadiye Peker

Şadiye Peker
@elamra_
Hayır anlamalısın. Kuş değil, uçmak olmalıydım ben.
@elamra_·
·
sabitlendi
Devşirdiğin toprak değil bu tanrım, özümdür benim.
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Günlerden Mart. Vuruldu ülkenin biri daha. Evim demişim,evim. Daha dün akşam duydum. Evim demişim.. Nerde benim evim? Ellerimin hayata bulandığı bu şaşkın vakitlerde duydum kendimi. Uzundur değmiyor bir şiire sözcüklerim. Kalbimdeki hüznüm gelmiyor dilime. Üzerini örtmüşüm sevinçlerimle. Tam ortasında duruyorum bir doğunun. Tek bir doğusu yokmuş gibi kainatın,koyu duruyor tüm ışıklar. Kandilini yaktım bütün firavunların. Tanrı,artık gelsin. Bütün kelimeleri yazılmış gibi şiirlerin,divanların,kitapların,alfabelerin. Azgın bir anlamak yığını doldurup duruyor zihnimi. Sırılsıklam bir meraka bürünüyor kirli yeryüzü. Gökyüzünün grisini yırtmak istiyorum hatmi çiçeği ellerimle. Mavisini yitirmiş bu gökten duyuyorum tüm şairlerin manasızlıklarını. Taşındık.. Sümbül bekleyen bir sevdanın kalbine taşındık. Mutlu kentlerin öyküsünde duran ay parçaları gibi harflerimiz. Bense,hiç büyümüyorum. Biat ediyorum çocuk kalbime. İncirler dolaşıyor sesimde. Bak,bu senli ilk şiirim. Güneşe tutup duruyorum,ellerinden doğan çiçeği. Ellerin,dolaşırken gözlerinde. Yüzünde dönüp duruyor kalbimin ayası.
Şiir

Şadiye Peker

, bir kitap okudu
Puan vermedi·556 syf.·
2026 1. kitabı
John Steinbeck
8.8/10 · 45,7bin okunma
Özlediğim dünler var. Beklediğim günler,bilmediğim yarınlar... Gönlüme takılıp düşercesine dolandım ellerine kaderimin. Kelimelerimin hüsranını bilemeyen kalbine tüm bu yazmalarım. Binbir izi var topraklarında yollarımın. Ellerinin en yarasında kalmış gibi hoyratım bu akşamüstleri.. Yazılamayan bir mektup bıraktım sana. Dünyanın en ücra yerinde okunup durur her günün ağında.. Gelişinin rüyalarına saklıyorum bütün kışları. Bütün yavan mevsimlere sarıldı şehirlerin en ıslak semtleri. Avrupai bir özlemek biriktir sen teninde En kalbimde durur hasret benim. Yaşamak,bilmem daha kaç şarkı? Soluklandığım bu solgun ağacın sadrı senin ellerin. Fakat şarkılar demleniyor döne döne. Sen gelmez oldun,bağla beni bir pamuk ipliğine. Akşamların seyri vardır gözlerinde,kim bilir? Kalbimden kalbine satırlar diziyorum durmaksızın. Beklemek en çok sen,beklemek en son sen. Oysa bir adaletin öfkesi bu,dönüp duran içimde. Bir şairin şiirine şahitlik eden eller var ötemde. Yitik günler kaldı aramızda. Ardına düştüğümüz daha kaç şehir? Kapat şemsiyeni yağmurlar kurak. Sesim kuyu,yüzün uzak.. -elamra
Şiir