Öncelikle 2 gün gibi kısa bir sürede bitirdiğimi belirterek nasıl bir akıcılığı oldugunu belirtmek istiyorum. Kitabı elime aldığım andan itibaren bırakmak hiç aklıma gelmedi, konusu beni içine aldı ve sanki yazarın anlattıklarını ben yasıyordum. Sade bir dille yazılmış ,edebi kaygı güdülmemiş bir romandır kendisi. Zaten hikayeyi anlatan anlatıcıda öyle bir derdi olmadıgını söylüyor. Kitabın konusuna gelirsek Son ada da sakince yasayan insanların adaya gelen bi kişi ile adanın ne hale geldiğini bir kişinin bile düzeni nasıl bozduğu anlatılmış.Ayrıca politikaya vurgu yaparken aynı zamanda doganın kendi düzenine dokunmamız gerektiği anlatılmış.Romanı en iyi özetleyen cümle “Bir yerde kötülük varsa, oradaki herkes biraz suçludur.” İyi okumalar.