Bodler o piyesi, orada önerildiği gibi hareket etmek niyetiyle değil, para kazanmak emeliyle yazmıştı. Onu seyre gelenler de oraya ahlaklarını düzeltmek için değil hoşça bir vakit geçirmeye gelmişlerdi. Ama o kadar kişi ağladı denecek... Ağlasınlar... Tiyatroda ağlamak gülmenin bir diğer çeşididir. Zaten fizyoloji bakımından gülmekle ağlamanın bazı durumlarda farkı yok gibidir. İkisi de sinir zayıflığından ileri gelir... Eğer ağlamakla ahlak düzeltmek mümkün olaydı dünyada çocuklardan uslu akıllı kimse bulunmazdı...
Sayfa 9 - İş Bankası Kültür Yayınları·Kitabı okudu
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Ağızla söylenen yalan ahlaksızlık sayılırken kalemle yazılanı hüner sayılmak, kitap şeklinde para ile satılmak, ileri medeniyetin yazarlara bağışladığı garip bir ayrıcalıktır.
Sayfa 8 - İş Bankası Kültür Yayınları·Kitabı okudu
"Haydutluk çok güzel bir şey... doyumsuz, zengin insanları soyarsın, onlardan aldıklarını yoksullara dağıtırsın, o zaman herkes tok olur, neşeli olur; insanlar arasında çekememezlik olmaz, azgın köpekler gibi havlamazlar birbirlerine. Büyükannemin Tanrısı'na, onun annesine gidip Meryem Ana'ya bütün gerçekleri, insanların durumunun ne denli kötü olduğunu, birbirlerini pis kuma ne denli ayıp bir biçimde gömdüklerini anlatmak da çok güzel olurdu. Ayrıca, dünyada çirkin, bütünüyle gereksiz ne çok şeyin olduğunu da anlatabilirdim. Meryem Ana bana güvenir de, her şeyi başka türlü, daha güzel düzenleyebileceğim bir akıl verirse çok iyi olurdu. İnsanlar güvenerek dinlerlerdi beni, ben de daha güzel yaşamanın yollarını arardım!.."
Sabah güzel olmasına çok güzeldir ama benim içimde bir hüzün vardır, tarlalara, kimsenin olmadığı bir yere gitmek ister canım. İnsanların aydınlık, güzel bir günü her zaman berbat ettiklerini biliyorum çünkü.