elif

elif

elif

, bir kitap okudu
8/10
·256 syf.··
6 günde okudu
·
2023 24. kitabı
Agatha Christie
8.4/10 · 36,1bin okunma
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!

elif

, bir kitap okudu
8/10
·95 syf.·
7 günde okudu
·
Okunma: 15 Temmuz 2023 00:00
·
2023 23. kitabı
Robert Louis Stevenson
6/10 · 11 okunma
8/10
·184 syf.··
2023 22. kitabı
·
11 günde okudu
·
Okunma: 12 Temmuz 2023 00:00
Her şey çocuklukta başlıyor ve kendimizde bitiyor. İnsan olmak… Doğamızı, kişiliğimizi, insanları ve kendimizi derinlemesine bilmek istedik her zaman . Bu kitapta çoğunu bulabiliriz veya yolumuzu açabiliriz . Alıntılar üzerinden gitmek istiyorum çünkü kitapta değinilip yorum yapılacak çok fazla bilgi var. ”Çevreye güven duyma ile kendine güven duyma birbirinden farklı olgular değildir . İnsan kendine güvenirse, diğer kişilerden de korkmaz ;diğer insanlardan korkan biri ise çaresizlik duyguları yaşar .Bir insanın kendine güvenmesi çocukluk yıllarında çevresine duyduğu güvenle başlar. Bu duyguyu sonradan, kendinden elde edebilmesi oldukça güçtür.” Yazarın da dediği gibi, kendimize güvenirsek korunduğunuzu hissederek çevremizden korkmayız. Ayrıca kendimize güvenirsek karşı tarafta bu güveni hissedip oda bize güven verir. Bu güven ise ailemizin bize olan güveninden kaynaklanır. Sonuçta küçükken kendimizi bilmeyiz bir nevi ailemizdir kalbimiz, beynimiz . Eğer aile çocuğa güvenirse çocuk yönetildiği , güven duyduğu kişilerden aldığı güveni kendisinde hisseder . Örnek olarak: "Bunu yapamazsın" cümlesi ile "En azından dene, yapabilirsin" cümlesi ile büyüyen çocukların kendine güveni aynı olamaz. Çünkü birinci çocuk her zaman bilinçaltındaki o ön yargıyı uygulayacaktır bu ön yargıda kendine ve çevresine güvensizliğe yol açacaktır. "İnsan kendine değer verebildiği oranda başkalarına da değer verir; diğer insanlar gerçek anlamda değer verdiğini hissettirdikçe kendisini de değerli bulur. Yoksa bir diğer insanı yücelterek kendini küçültmek , ne ona ne de kendimize değer vermektir.” Neden insan kendine değer verirse diğerlerine de verir ? Çünkü değer verirsek biliriz ki; bizim ,değer verdiğimiz kişinin önemli bulduğu kişiden yeni şeyler öğrenebiliriz, mutlu olabiliriz ve ona
Psikoloji
İnsan OlmakEngin Geçtan · Metis Yayınları · 202533,5bin okunma