buglem

buglem
@eliffbugelm
when skapova(m) said "olan oldu ama niye olur gibi oldu bu anlamadım" i really felt like that
uygulamaya nolmus??? guncellemelerden tanıyamıyorum nerden ileti atacağımı bulamadım bi an.. her yazılı zamanı gelen kitap okuma isteğim yazılılar bittiği gibi terk etti beni ama bugün itibariyle Hainin Mührü 3 e başlamaktayim (evet yeniden) ve ne kadar kaçsam da artık korkunun ecele faydası yok bu seriye veda etmem gerekiyor 🤧😭 yine sınav zamanı bir şeyler izleme isteğim de çok yüksekti ve her boşluğumda idol house izlemiştim ama artık yayınlanan bütün bölümleri bitirdiğim icin 19.00 nobetine geçiş yaptım maalesef 😮‍💨 o yüzden ya bugün off campus'e ya da the good place'e devam edicem off campus sadece ilk bölümünü izledim ama tam yazlık gençlik dizisi vibe verdi bana the good place üçüncü sezon başındayım bayadır izleyemiyorum özledim.. neyse bu şekildeydi buralara da uğramıyordum bayadır bi günlük hedef geçmiş gibi olduk
1000Kitap
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Hainin Mührü 2 bitti ve ben yine mahvoldum... 8 ay önceden incelememi hortlatıyorum ve biraz duvarı izledikten sonra üçüncü kitaba geçmeye gidiyorum 😔😔
1000Kitap

buglem

@eliffbugelm
·
ÜÇÜNCÜSÜ NERDE?
Çünkü kalp, bir kez kendine duyduğu inançla atmaya başlarsa hiçbir kuvvet onu durduramazmış. Ben bu seriye BA-YI-LI-YO-RUM! Bildiğiniz üzere ilk kitabımızın sonunda kahramanlarımız bir kurtuluş gözü ile baktıkları Gizliman'a ulaşmış ama hiç de hayal ettikleri gibi bir manzarayla karşılaşmamışlardı. Bu kitapta da okuduğumuz üzere onların umutlarını sıkı sıkıya bağladıkları, bir şansa sahip olma hayaliyle yelken açtıkları Gizliman kan ve kin dolu, vahşi bir halka ev sahipliği yapıyor. Bu adanın sakinleri olan Gizler "denizden gelen" adını verdikleri kahramanlarımıza eğer Temizlik Töreni'ne katılmaya hak kazanır ve ardından Töreni de kazanırlarsa Gizliman'da bir Giz olmaya hak kazanacaklarını söylüyor. Bu arada şunu da belirteyim bu adada bu tören muhabbeti zaten var yani bu hak bizim beşliye mahsus bir şey değil. Gizliman'ın halkı gençleri belli bir yaşa geldiğinde her birini bu sınava tabii tutuyorlar. Geçenler Giz, geçemeyenler Hiç oluyor. İsimlerinden anlayacağınız üzere Hiç olmak alt tabakadan olmak demek. Önceki kitapta karakterlerimiz toplumsal sınıflaşmanın kurbanıyken Gizliman'da da işlerin pek farklı olmadığını fark ediyorlar ama hepsinin istediği tek şey bir şansa sahip olmak. Temizlik Töreni'ne hiç değinmek bile istemiyorum ama onun öncesindeki sınavlar bile ölümle kol kola bir hayat sürmenizi sağlıyor. Karakterler zor imtihanlara maruz kalıyorlar. Tabii bu zorlu yolda en sadık arkadaşları ihanet ve güvensizlik oluyor. Neyse bu kadar konu anlatmak yeter bana kalsa bütün kitabı anlatacağım... Biraz da kendi düşüncelerimden bahsedeyim. İlk kitaba kıyasla daha maceralı geçen bol bol ters köşe okuduğumuz bir kitaptı. Yazarın dünya ve karakter tasarlamakta ne kadar iyi olduğunu zaten fark etmiştim ama bu kitapta bir kez daha anladım. Gizliman'ın
1000Kitap
manifest-hileli tam da lunu ve hodbin şarkısı değil mi ya.. sanki lunu'dan hodbin'e yazılmış gibi hissettiriyor (umarım bir tek ben böyle düşünmüyorumdur) Hainin Mührü 2 Övgü Deveci Safi
1000Kitap
Hainin Mührü 1 bitti zaten reread yapmıştım yeniden inceleme yazmayı düşünmüyorum o yüzden buraya önceden yazdığım incelemeyi bırakıyorum siz de gidip Hainin Mührü 1 okumaya başlıyorsunuz
1000Kitap

buglem

@eliffbugelm
·
BU KİTABI ALIP OKUYOSUNUZ TAMAM MI OKUMANIZ GEREK ÇOK GEREK
Yazarına ayrı yazdıklarına ayrı bayıldığım bir kitaptan konuşmak istiyorum. Ayın favorisi olmayı bırakın yılın favorilerinde bile listenin zirvelerinde bu kitap benim için. Bir dünya hayal edin ki her yer sular altında ve özgürlüğünüz için varlığı bir efsane olan, ulaşıp ulaşamayacağınızı bilmediğiniz, gerçekliğinden emin olmadığınız bir adaya yelken açmak zorundasınız. Ya da boşverin hayal etmeyin. Bu kitabı alıp okursanız zaten bu maceraya birebir tanıklık edeceksiniz. Öncelikle yazım dili harikaydı. Giriş bölümünü defalarca kez okudum yine aynı şekilde kitabın farklı noktalarında bir kere okumanın bana yetmediği defalarca okuduğum paragraflar oldu. Betimlemeler tam yerinde, diyaloglar gerçekçi. Dünyası çok güzel tasarlanmış ve kurgulanmış. Her toplumun kendine has dinleri olması çok hoşuma gitti. Gezginler Yaşlı Adam ve Kırk Gemisi'ne, Ark Yürüyen Kadın ve Dokuz Kızı'na, Kaya halkı ise ikiz tanrılar olan Tak ve Dak'a inanıyorlardı. Bu evrenin gerçekliğini o kadar arttıran bir şey ki. Onun dışında leşciller gibi farklı yaratıkları okumak da evreni genişletmiş çok beğendim. Karakterlerin gerçekliği... İlla bir karakterde kendinizi bulacaksınız eminim. Hepsi o kadar gerçek yazılmış o kadar duygu katılarak yazılmış ki tam bir karaktere kızacağım onun bakış açısından olaylara baktığım zaman üzülüyorum o da şunları şunları yaşadı ama diyorum. Her karakterin bir hikâyesi ve amacı var. Bir de şöyle bir karakter olsun denilip eklenen bir karakter yok hepsi hikâyede bir amaca hizmet ediyor. Günümüz kitaplarındaki gibi ilahlaştırılan kişiler değiller. Hepsini hissediyorsunuz. Hiçbiri mükemmel değil, hepsinin zaafları ve kusurları var. İsimler de çok güzel konulmuş. Hepsi anlamı düşünülerek verilmiş karakterlerlere. VE EN HOŞUMA GİDEN ŞEYLERDEN BİRİ: Her bölüm bir veya
1000Kitap
kitap karakterleriyle öp-öldür-evlen yapıyoruz
ilk defa uygulamadaki bir akımı yapcam sanırım bismillah Açlık Oyunları öp ➳ katniss öldür ➳ peeta (evet peeta'yı sevmiyorum özür dilerim😭) evlen ➳ finnick (forever 💌💌💌) Hainin Mührü 1 öp ➳ aspen öldür ➳ beau evlen ➳ hodbin (🫠💞) Lordlar ve Varisler öp ➳ şafak öldür ➳ evran evlen ➳ daren Akhilleus’un Şarkısı öp ➳ briseis öldür ➳ paris evlen ➳ hektor (yani o kadar seviyor muyum bilmiyorum ama tam iyi aile babası evlenilir yani) Harry Potter ve Felsefe Taşı öp ➳ remus lupin öldür ➳ peter pettigrew evlen ➳ sirius black (ilk crushlardan 🫡❤️) Miras Oyunları öp ➳ xander
1000Kitap