sadece ismini duyarak başladığım bir kitapken üzerimde bu kadar etki bırakacağını hiç düşünmezdim. okudugum her kitapta bazı hataların geri dönülemez olduğunu düşünmüştüm, bu kitabı okurken ise kugui için bunu düşünemedim. yaşadığı onlarca acının üzerine yaptığı hatalar yüzünden diyip geçmek içimden gelmedi.
bilmiyorum. bende derin etkiler bıraktı. bunun nedeninin kitabın gerçek bir döneme ışık tutmasıda olabilir. uzun bir süre ağlayacağımı düşünmüyorum artık.
okuyup, anlaşılmalı…
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Eserin yabancı adı “Too kill a Mockingbird” çevrilirken bülbül olarak çevrilsede yazar orada Türkiyede türü olmayan mockingbird adlı kuş türünden bahsetmekte. Mockingbird gri renkli bir yaban kuşudur ve gizlendiği yerde diğer canlıları dinleyip onların seslerini taklit ederler Taklit ederken aynı şarkı söyler gibi ard arda çıkartır dinleyecilerini şasırtır ve neşelendirirmiş.
Harper Lee’nin mockingbird tanımı tam olarak Boo Radley ve Tom’u tasvir ediyor. İkisininde kendilerini ifade edecek sesleri çıkmıyor ve kasabada onlar hakkında çıkan şeyler onların sesi oluyor. Mockingbird’in başkalarının sesiyle dile gelmesi gibi…
Kitabı okumadım ama hakkında yazılanlara baktığımda atticus’un aslında bülbülü öldürmek kitabındaki karakterinin tam zıttı olduğunu görüyormuşuz. Bu yüzden kitabı okumayı düşünmüyorum Atticus bülbülü öldürmek kitabıyla örnek aldığım biri halada öyle kalmasını istiyorum bülbülü öldürmek kitabının devamı olduğu için okumak isteyenler bunu bilip okumalılar ); Ayrıca küçük jem ‘de bu kitapta ölüyormuş içimden hiç okumak gelmiyor belki de bülbülü öldürmek’i çok sevdiğim için okuyasım yoktur bilmiyorum okuyacaklara şimdiden iyi okumalar.
Eser zenci Tom Robinson’un suçsuz yere ölümünü , ona ve diğerlerine yapılan ırkçılığı anlatıyor. Kitap, ne kadar iyi olsalarda sürü psikolojisinden yada kendini üstün görmekten kendini alamayan karakterle dolu.. Okurken Atticusa hayran oluyorsunuz çevresinde gelişen olaylara karşı davranışları çocuklarına yaptığı babalık ve insanları siyah yada beyaz olarak ayırmadan suçlu ve suçsuz olarak ayırıp Tom’u savunması keşke böyle bir karakter gerçek olsa dedirtiyor okuduğum bir sürü eser arasında en örnek alınası biri diyebilirim.
İlk bölümü Scout , Jem ve dill’in Boo Radley adındaki komşularını evden çıkarmasıyla başlıyor. İkinci bölümünde ise çocukların okula gidişleri, Atticus’un bir beyaza tecavüz edilmekle suçlanan Tom adındaki zenciyi savunmasıyla devam ediyor. Sonunda ise ne kadar suçsuz olsada zencinin ölmesi çocukların saldırıya uğrayıp Boo Radleyi evden çıkarması ile bitiyor.
“Bülbüller insanları eğlendirmek için şarkı söylemek dışında bir şey yapmazlar. Bahçedeki bitkileri yemezler, ambarlara yuvalanmazlar. Tek yaptıkları insanlara içini dökmektir. Bu yüzden bülbülü öldürmek günahtır.”tıpkı Tom gibi. Tom sadece yardıma ihtiyacı olan birine yardım eden kimseye zararı dokunmayan biriyken öldürülüyor tıpkı zararsız bülbüllerin öldürülmesi gibi…
Son olarak ekleyebileceğim şey atticusun kızına toplumun aksine pantolon giydirmesi onu zorlamaması ve kendini kimseden üstün görmemesi onun hayran bırakan özelliklerinden biri. İlerde avukatlık yapmak istiyorum ve atticus benim için gerçekten örnek alınacak avukat karakterlerden.
Kitabın başlarında çok sıkılmıştım. Ama sonlarına doğru heyecanım merakım arttı. Ve çok ters köşe oldu. Sonunu hiç öyle beklemezdim.Okunabilir güzel bir kitap, Okuyacaklara iyi okumalar:)