Bu dünyada bir zamanlar Rembrandt'ın, bir Beethoven'ın, bir Dante'nin, bir Napoleon'un yaşadığı hakkında en ufak bilgisi bulunmayan birinin kendini büyük bir insan sayması son derece normal değil midir?
İçimizde şeytan yok.. İçimizde acizlik var, tembellik var. İradesizlik, bilgisizlik ve bunların hepsinden daha korkunç birşey ; hakikatleri görmekten kaçma eğilimi var.