Elif Yıldız

Elif Yıldız
@elify96

Elif Yıldız

, bir kitap okudu
Puan vermedi·224 syf.·
2022 65. kitabı
Oruç Aruoba
8.5/10 · 2.738 okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Derin olan her şey maskeyi sever;en derin olan hele,tasvirden ve benzetmeden nefret der. 'nitimur in vititum' Öğrenme değişitirir bizi,yalnızca ''hayata bağlama'' işlevi olmayan beslenmenin yaptığını yapar. Yaşamı yadsıyan istemedir o,çözülme,çökme ilkesi.Bu konu,dibine kadar,enine boyuna düşünülmeli,bütü duygusal zayıflıklara direnilmelidir.Yaşamın kendisi aslında benimsemedir,yaralama,yabancı ve daha zayıf olanı yenme;baskı altına alma,sertlik,kendi formlarını kabule zorlama,kendisine katma ve en azından,en yumuşağından sömürü,ama insan niçin zorunlu olsun,hep böylesi çağlar boyu kara çalma niyeti taşıyan sözcükleri kullanmaya? Soylu adamın anlamakta zorlandığı şeyler arasındadır;değersizlik. 'Difference engendre haine'
Özgürlüğün yaşamın farkına varman olacak. Yaşamın,kendinin farkına vararak,özgür olmanın süreci olacak. Yaşamında,yapacağını hiç bilmediğin anlarda,yapcağın apaçık belirecek. Yaşamın,olaylar ve durumlar içindeyken,bir şeyler yaparken,kendini seyretmenin süreci olacak. Yaşamın,yapman gerekenleri yapabilmen için,boyuna,yapmaman gerekenleri yapman olacak. Yaşamın,hep,yapman gerekenleri yapabileceğin zamanları özlemen olacak. Yaşamın,yapman gerekenleri hiç yapamaman olacak. Yaşamın yapılamayan olarak kalacak. Oysa ulaşmağa çalıştığın,kurtuluş olmayacak.Tersine,kurtulmağa çalıştığın,ulaşmağa çalışmak olacak. Yaşamı düğümlemeden çözemezsin. Yaşamın, geri gidip, hep, kendini eskiden tıkanıp kaldığın bir noktada bulup, hep ileriye itmeye çalışmanın süreci olacak. Bilerek bilinçli yaşamağa çalışman,yaşamın nasıl bir boşluk olduğunu yavaş yavaş öğrenmen olacak,yni,gittikçe daha az şey bilerek yaşaman. Bilinçlendirerek yaşayacağın yaşamın boyunca,bilinç içeriğin çoğalmayacak,azalacak:doruk noktasına ulaştığında da tamamiyle boşalacak.İşte o zaman,yaşamın bilinci gerilecek,yşamın kendisini kuşatabilecek,ölçüde yayılımlı bir boşluk haline gelecek,onunla örtüşecek en yüce bilinç anın olacak bu:(Bu yüzden değil midir ki...Yoruldum artık...) Ama anlatamayacaksın ki...Çünkü daha kendin bile gereğince anlamamış olacaksın bunu...