Özgürlüğün yaşamın farkına varman olacak.
Yaşamın,kendinin farkına vararak,özgür olmanın süreci olacak.
Yaşamında,yapacağını hiç bilmediğin anlarda,yapcağın apaçık belirecek.
Yaşamın,olaylar ve durumlar içindeyken,bir şeyler yaparken,kendini seyretmenin süreci olacak.
Yaşamın,yapman gerekenleri yapabilmen için,boyuna,yapmaman gerekenleri yapman olacak.
Yaşamın,hep,yapman gerekenleri yapabileceğin zamanları özlemen olacak.
Yaşamın,yapman gerekenleri hiç yapamaman olacak.
Yaşamın yapılamayan olarak kalacak.
Oysa ulaşmağa çalıştığın,kurtuluş olmayacak.Tersine,kurtulmağa çalıştığın,ulaşmağa çalışmak olacak.
Yaşamı düğümlemeden çözemezsin.
Yaşamın, geri gidip, hep, kendini eskiden tıkanıp kaldığın bir noktada bulup, hep ileriye itmeye çalışmanın süreci olacak.
Bilerek bilinçli yaşamağa çalışman,yaşamın nasıl bir boşluk olduğunu yavaş yavaş öğrenmen olacak,yni,gittikçe daha az şey bilerek yaşaman.
Bilinçlendirerek yaşayacağın yaşamın boyunca,bilinç içeriğin çoğalmayacak,azalacak:doruk noktasına ulaştığında da tamamiyle boşalacak.İşte o zaman,yaşamın bilinci gerilecek,yşamın kendisini kuşatabilecek,ölçüde yayılımlı bir boşluk haline gelecek,onunla örtüşecek en yüce bilinç anın olacak bu:(Bu yüzden değil midir ki...Yoruldum artık...)
Ama anlatamayacaksın ki...Çünkü daha kendin bile gereğince anlamamış olacaksın bunu...