Elif Yıldız

Elif Yıldız
@elify96
Derin olan her şey maskeyi sever;en derin olan hele,tasvirden ve benzetmeden nefret der. 'nitimur in vititum' Öğrenme değişitirir bizi,yalnızca ''hayata bağlama'' işlevi olmayan beslenmenin yaptığını yapar. Yaşamı yadsıyan istemedir o,çözülme,çökme ilkesi.Bu konu,dibine kadar,enine boyuna düşünülmeli,bütü duygusal zayıflıklara direnilmelidir.Yaşamın kendisi aslında benimsemedir,yaralama,yabancı ve daha zayıf olanı yenme;baskı altına alma,sertlik,kendi formlarını kabule zorlama,kendisine katma ve en azından,en yumuşağından sömürü,ama insan niçin zorunlu olsun,hep böylesi çağlar boyu kara çalma niyeti taşıyan sözcükleri kullanmaya? Soylu adamın anlamakta zorlandığı şeyler arasındadır;değersizlik. 'Difference engendre haine'
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Özgürlüğün yaşamın farkına varman olacak. Yaşamın,kendinin farkına vararak,özgür olmanın süreci olacak. Yaşamında,yapacağını hiç bilmediğin anlarda,yapcağın apaçık belirecek. Yaşamın,olaylar ve durumlar içindeyken,bir şeyler yaparken,kendini seyretmenin süreci olacak. Yaşamın,yapman gerekenleri yapabilmen için,boyuna,yapmaman gerekenleri yapman olacak. Yaşamın,hep,yapman gerekenleri yapabileceğin zamanları özlemen olacak. Yaşamın,yapman gerekenleri hiç yapamaman olacak. Yaşamın yapılamayan olarak kalacak. Oysa ulaşmağa çalıştığın,kurtuluş olmayacak.Tersine,kurtulmağa çalıştığın,ulaşmağa çalışmak olacak. Yaşamı düğümlemeden çözemezsin. Yaşamın, geri gidip, hep, kendini eskiden tıkanıp kaldığın bir noktada bulup, hep ileriye itmeye çalışmanın süreci olacak. Bilerek bilinçli yaşamağa çalışman,yaşamın nasıl bir boşluk olduğunu yavaş yavaş öğrenmen olacak,yni,gittikçe daha az şey bilerek yaşaman. Bilinçlendirerek yaşayacağın yaşamın boyunca,bilinç içeriğin çoğalmayacak,azalacak:doruk noktasına ulaştığında da tamamiyle boşalacak.İşte o zaman,yaşamın bilinci gerilecek,yşamın kendisini kuşatabilecek,ölçüde yayılımlı bir boşluk haline gelecek,onunla örtüşecek en yüce bilinç anın olacak bu:(Bu yüzden değil midir ki...Yoruldum artık...) Ama anlatamayacaksın ki...Çünkü daha kendin bile gereğince anlamamış olacaksın bunu...
Ölümü bilen,onun bilincinde olan bir yaşam,yaşam sürecinin her anında ölümü yaşama katarak,yaşamı bilinçli kılar—ölümü yaşamdan koparmadan,ama ölümün yaşamı kaplamasına izin vermeden,ölümü her an,yaşam kılar. Anlam,ölümdür. Bizi yaşatandır,hüzün:hüzün—yaşamın nasıl dopdolu,ama nasıl da bomboş—gelip geçici,bitici,sonlu—nasıl ölümlü olduğu yaşantısı... Olgunluğun muştucusudur ölüm : o gelince,olgunlaşma sona erer—olgunluk gerçekleşir. Yaşamın sana açıkca söyleyebileceği tek şey,ölümdür. Yaşamın tek anlamı ölümse,yaşamın anlamı — yoktur... Ölüm,yaşamın anlam içeriği ise,yaşamın anlamı — boştur... Yaşamın tek belirgin yanı ölümse,yaşam her yanıyla — özgürdür. Felsefeyi yaşam biçimi edinen kişi için de,her yön barınılmaz,her yol çıkmaz,her yön olanaksız, her yük ezici — her anlam boştur — çünkü,ölüm vardır. Yaşamın öyle noktalara gelecek ki,eski çerçevesinden çıkıp dört bir yana açılan yol ağızlarında duruyor olacak;ama,göreceksin ki,bu yollar hiç de yeni yerlere ulaşmıyor — hatta hiçbir yere ulaşmıyor : ‘çıkmaz sokak’ hepsi... Yaşamın ‘çıkmaz sokak’lara çıkmakla geçecek — hem de,bunlardan değil çıkmak, giremeyeceksin bile onlara! Yaşamın sürekli gireceğin çıkmazlarda.çn oluşacak;hep girip hep çıkacaksın çıkmazlara,çıkmazlardan: son gireceğin çıkmaz da, hiç çıkamayacağın çıkmaz olacak — sen en son çıkmazın girdiğinde, yaşamın da ‘düze’ çıkacak... Yaşamda sık sık istemediğin durumlarda kalacaksın — ama, geriye dönüp böyle durumlara giriş nedenlerini düşündüğünde, göreceksin ki, o durumlara girmen her seferinde senin bir duruma girmek istemenden kaynaklanmış — yaşamının durumlar zincirini izlediğinde, bulacağın, hep, kendin olacak. Yaşamını önceden yaşamağa çalışacaksın hep — oysa olanaksızdır bu : yaşamın ancak yaşandıktan — sen onu yaşadıktan — sonra, senin
Her birimizin en önemli varoluş sebebi,olmaya geldiğimizi olmak ve yaşama o özgün ifademizi sunmak. ‘Ne yapacağım’ diye çözmeye çalışmak ile değil, ‘Kim olmayı deneyimlemek istiyorum’u belirleyerek ilerlemek için buradayız.Her seçimle kendimizin bir üst versiyonunu yaşama sunmak için.Hepimiz potansiyel yetilerle yüklü araçlarda, o yetileri ifade ederek yaşamda var olmak için buradayız. Yaşamınla ilgili bir şey yapacaksın tabii ama yaşam neydi,hatırla.Yaşam dediğin,her bir an Mina.Bunu idrak etmen,bunun dank etmesi çok önemli.Her bir nefes ile oluşan an.Her an seçim yapacaksın tabii yaşamınla ilgili.Neyi seçeceksin? Her an kim olacağını seçeceksin.Yaşam zaten her an oluyor.Peki sen kim oluyorsun? Yeter ki aracımızın direksiyonunu gideceğimiz yön ile ilgili hiçbir şey bilmeyen zihnimize vermeyelim.
Kritik durumlardaki insanları gözlemekten hoşlanırdım.Böylelikle,başka türlü hiçbir zaman öğrenemeyeceğim pek çok şey öğrendim.Ve öğrendiklerim beni şaşırttığı ya da midemi bulandırdığı zaman bile hiç belli etmedim ve her şeyin her zaman böyle olduğunu biliyormuşum gibi davrandım. Bedenimde ona yanıt vermeye yeltenen küçük nokta ona doğru uçtu.Ciğerlerimin hava,dağlar,ağaçlar ve insanlardan oluşan manzarayla dolduğunu hissettim.Mutlu olmak bu işte diye düşündüm.