"Güzel güller çabuk solar..." demişti. Odile ölmüş... Onu çeyrek saat görmek, sonra da birlikte ölmek olanaklı olsaydı, hemen kabul ederdim bunu, böyle düşünüyordum.
Hangi hayat sonsuzdur ki
Ve en çelimsiz nehir bile
Kavuşur eninde sonunda denizine
"en çelimsiz nehir, çok seviyorum bunu... En çelimsiz nehir benim, Dickie... Usul usul denize doğru gidiyorum."
İnsan, karşısındakinin tüm yaşamını durmamacasına yenilenen bir zenginlikle doldurmasını bilmiyorsa, sevilen varlığı kendimize bağlamamız için büyük bir aşk yetmez, Odile ne bulabilirdi bende?