Peygamberler Allah'tan bir şey isterken çoğu zaman "Rabbim bana rızık ver" demiyor, "Rabbim bana hibe et" diye dua ediyorlar. Çünkü rızık; emek, sabır ve sebeplere sarılmayı gerektirir. Hibe ise Allah'ın karşılıksız, beklenmedik ve doğrudan lütfudur. 📖Hz. Zekeriya (a.s): "Rabbim, bana katından tertemiz bir nesil hibe et." 📖Hz. Süleyman (a.s): "Rabbim, bana benden sonra kimseye nasip olmayacak bir mülk hibe et."
Din
Okuyun...!!
Kızlarım, okuyun.. Okumazsanız kolunuza takılan üç bilezikle, kocanızın ömür boyu ödeyeceği koltuk takımıyla övünen, çeyizi dünyadaki en değerli eşya sanan bireyler olursunuz... Dışarıda nehir gibi akan bir hayat varken, Siz o nehirdeki sabit kaya gibi sürekli aynı yerde kalırsınız...
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
"İnsanın en çok kalbi temiz olmalıdır. Ne emek, ne ekmek; Önce kalbimiz bozuluyor çünkü." Nuri Pakdil
Bugün bir cümle duydum ve uzun süre düşündüm:
“Dedem yılların adamı, hâlâ korkuyor.”İnsanlar yaş aldıkça korkularının azaldığını sanıyor. Ama bence tam tersi…Gençken kaybedecek çok az şeyimiz vardır. Yaş ilerledikçe ise sevdiklerimiz olur, emek verdiğimiz bir hayatımız olur, anılarımız olur.Bir zamanlar başarısız olmaktan korkarken,sonra evlatlarımız için korkarız.Sağlığımız için korkarız.Kaybetmekten korkarız.Bu yüzden yaşlı insanların daha temkinli olması korkaklık değil, hayatı daha iyi tanımış olmalarıdır.Çünkü cesaret;hiç korkmamak değil, korkularına rağmen yoluna devam edebilmektir.
Kanmadım
Emek verir , güvenip büyütürsün en değerli duyguyu Hesap ,çıkar aramazsın budur işin özü. Bu yolda yaparsan hokkabazlık Bilesin ki yanacak için ,sudan çıkmış balık Ne sandın ki sen bu yaşamı? Senin hesapların tutmadı mı? Yana yakıla kalırsın öyle Bulamazsın derdine ne derman ne çare Neler düşlersinde çıkamazsın işin içinden Sarmaşık misali sardı seni dört bir yerinden Sandın mi ki yanına kalır kâr Bana yaşattkıklarına say Ben bana yettim yeterimde Sen gibiler kalsın hep dipte ,en beride Yerin belli ,kıymet gören Habeş maymunu Noldu ? kıymet görünce Brat Pitt sandın kendini Dilekler,dualar boşa çıktı... Seni o en pis için ile hesaba saldım İncittigin, kırdığın, döktüğün her ne kadarsa Bereketini gör ömrün boyunca Ben seni sana bıraktım Uzay boşluğu kadar ... Pisliğinin bereketini gör .
Şu videoyu bütün kızçeler dinleyebilsin isterdim. 👑 Lütfen dinleyin kızlar... İş hayatında da sosyal yaşamda da birçok kadının hikâyesine şahit oldum. Belli bir yaştan sonra kendi ayakları üzerinde durmak zorunda kalmak kolay değil. Sevmek, sevilmek çok güzel. Ama bütün yaşamını, hayallerini ve hedeflerini bir insanın yıllar içinde değişebilecek duygularına bağlamak hayattaki en büyük risklerden biri. (Maalesef eşini kaybettikten sonra çalışmak zorunda kalan kadınlar da var.) Hayallerinizi, hedeflerinizi ve başarılarınızı destekleyen bir insanı seçin. Sizi tercih yapmak zorunda bırakan, başarılarınızdan rahatsız olan, baskı kuran ve sizi yolunuzdan alıkoymaya çalışan biriyle hayatı paylaşmak zor olabilir. Evlilik ya da annelik bir kadının başarılı olmasına engel değildir. Belki yolu biraz daha emek ister yalnız evinde bebeğini büyütüp mesleğinde kariyer yapabilmiş kadınlar da var. 👑 instagram.com/reel/DUYqd8OAi-...