Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Içimizdeki Yargıçtan daha kötü bir yargıç olamaz.
Başkalarınınk önünde bir yanlış yaptığımızda hatamizi kabul etmeyip örtbas etmeye çalışırız. Ama kendi başımıza kalır kalmaz, Yargıç öylesine üzerimize gelir ki, suçluluk duygusu öylesine güçlüdür ki, kendimizi aptal, kötü ve değersiz hissederiz.
Gerçek adalet, her hatanin bedelini bir kez ödetir. Gerçek adaletsizlik, her hatanin bedelini tekrar tekrar ödetir.
Bir hatanin bedelini kag kez öderiz? Yant binlerce kezdir. dünyada ayni hatanin bedelini binlerce kez ödeyen tek hayvandir. Diger hayvanlar her yanlislarinin cezasini bir kez çeker. Ama biz? Bizim çok güçlü bellegimiz var. Bir hata yapa-niz, kendimizi yargilariz, kendimizi suçlu buluruz, kendimize ceza veririz. Eger adalet varsa bu yeterlidir. Hatay1 bir daha yap-mayiz. Oysa hatamizi her hatrlayisimizda kendimizi yeniden yargilariz, yeniden suçlu buluruz, ve kendimizi yeniden canlan-dirinz. Her hatirlayisimizda tekrar ve tekrar, tekrar ve tekrar cezalandirimz. Eger karimiz veya kocamiz varsa ve o da bize hatamizi hatirlatiyorsa, bu ceza bir türlü bitmez. Bu adil mi?