Çağımızda acı çekmeye duyulan yakınlıkta son derece hastalıklı bir yan var. İnsan yaşamın renklerine, güzelliklerine, yaşamaktan duyulan sevince yakınlık duymalıdır.
"Hayatın çilesine tahammül gerek,
değil mi ki sefa ile cefa müşterek.
Sizce ağlamak için gözyaşı mı gerek?
Bazen dertliler de ağlar ama gülerek.."
Necip Fazıl Kısakürek