DAHİ DİKTATÖR
Celal Hoca’nın ilk defa bir kitabını okuyorum. Bilgiye ve bilime adanmış ömrünü, yaptıklarını bilince kitabın anlatım dilini de daha bilimsel bekliyor insan. Böyle kitap yazar gibi değil de verdiği demeçlerden, semirlerlerden derlenmiş de basılmış gibi bi hissiyat veriyor. “Bakın bu zırvalıktır” veya “Atatürk, Türkiye’yi devraldığında, yanılmıyorsam, gayrimüslim okulları hariç, yurt genelinde on sekiz tane lise var.” gibi cümleler var misal. İsmi dünyaya mâl olmuş, böylesi ilm-i derya bir adamın bu kadar iddialı başlık seçtiği bir kitapta “yanılmıyorsam” diye cümle kuruyor olması bana çok abes geldi. Onun dışında herkesin okuması gereken güzel bir kitap. En çok hoşuma giden cümle ise anlayana adeta Atatürk’ün tüm hayatının, bu memleket adına yapmaya çalıştığı her şeyin kısa bi özeti olan “Denir ki, İkinci Dünya Savaşı sırasında en iyi Alman Üniversitesi İstanbul Üniversitesi idi.” cümlesi idi.