Bir anda mini gruba katılmak istediğim kitap iyi ki öyle yapmışım.
Kitap Endonezya’nın yakın tarihine götürüyor bizi, yaklaşık 50 yıl geriye gidiyoruz kitapla birlikte. Savaş, sömürge, işgal derken bir yandan da karakterlerin hayatlarının anlatıldığı çok katmanlı bir kitap. Önce Hollanda’nın sömürgesi haline geliyorlar, sonra Japonya’nın işgaline uğruyor Endonezya halkı. Tam anlamıyla bir karmaşanın ortasında kalıyorlar. Ana karakterin o karmaşada kendini ve ailesini bütün gücüyle korumaya çalışması çok iyi yansıtılmış.
Sadece tarih ya da siyasi olaylar değil, gerçeküstü ögelere de yer verilmiş; büyü, hayaletler, ruhlar gibi… Aşk, nefret, intikam, ensest, şiddet de var.
Anlatım şekli farklıydı, bazı yerler rahatsız edici olabilir.
Farklı bir şey beklerken başka bir yöne evrildi, sonu sürprizliydi ve etkileyiciydi...