Kültürlü insan diye tabir edilen insanlar için üniversite sonrası her zaman ve her yerde sadece kitaplar, tablolar, müzik, dersler, tiyatrolar, dergiler, sanat, sergiler, dünyanın tüm yazarları ve toplantılar var. Peki halk kitlelerine ne veriliyor? En iyi ihtimalle iki üç yıllık, en çok beş yıllık bir halk okulu eğitimi. Buralarda genellikle
yeteneksiz okul memurlarının yazdığı ölü, faydasız ve sıkıcı ders kitapları okutuluyor. Çocuklarda öğrenme arzusu uyanmıyor. Fikirleri ve hisleri gelişmiyor. Genellikle kitaba duyulan ilgi de düşünce, işle alakalı her şeye olan ilgi de öldürülüyor. Ya sonra? Okuldan sonra ne oluyor? Halkın milyonları kaderin keyfine terk ediliyor. Onlar için yazmıyorlar. Onlar hakkında konuşmuyorlar.