Bilgeliğe ermiş bir insan artık bilgi ile uğraşmaz. Bilgisizler de böyledir; ne bilgi ile uğraşırlar, ne bilge olmaya özenirler. Bilgisizlik neden kötüdür? Cahil kişi güzellikten, iyilikten, akıldan yoksunken, hepsi kendisine toplanmış sanır da ondan. Bir şeyden yoksun olduğunu bilmeyen kimse, ne diye kendinde olmayanın pesine düşsün?
platon/symposion