Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Eren Gişi

Eren Gişi
@erengisi
Ahlaklı insanların yaşamı güçleştikçe toplumdaki buhran da artacak. Bunun sonucunda büyük bir sosyal patlama yaşanır. Türkiye'de çalışan, bir yerlere gelmek için gerçekten uğraşıp didinen insanlar da var; bu kişilerin hakkını ilelebet yiyemezsiniz.
Sayfa 173Kitabı okudu
Reklam
Türk halkının torpil sevdası.
Türkiye'nin en büyük özelliklerinden biri şudur: İnsanlar hiçbir imtihanın kurallarına riayet etmezler. Örneğin bir memuriyet imtihanına girerler, ânında torpil arayışına başlarlar. Araya milletvekilleri, bürokratlar konur. 1970'lerde, biz bir sınav komisyonundayken önümüze isimler getirip "Parti bunları istiyor," dediler; tabii itiraz ettik ve neticede kendi bildiğimizi yaptık. Seçimlerimizi yaptıktan sonra da merak ettik; "Kimmiş şu isimler?" diye açıp baktık. Gördük ki içlerinden kimisi zaten sınavı kazanmış. Bakınız; sınavı kazanacak olan da torpil arıyor, kazanamayacak olan da. Anadolu'da âdettir bu. Maalesef Türk halkı hak etmediği şeyleri de isteyen bir toplumdur. İnsanların bu ortamda çok kötü yollara başvurabildiği zamanlar olur. Torpil yapar, rüşvet verir. Sonuç aldığında da "Bu günah değil, bundan bir şey olmaz," diye vicdanını rahatlatma yoluna gider; "Bu nasiptir," der. Bütün bu gruplaşmaların, bir yerlere gelme hevesiyle partilerin, tarikatların içine doluşmaların, birtakım başka yollara tevessül etmelerin temeli budur. Fetö'cülük de bu yüzden çok tutunmuştur.
Sayfa 172Kitabı okudu
Türkiye'de aile şirketleri
Yanınızda çalıştırdıklarınız, sadece manevi bir borçla geçimlerini sağlamanız gereken kişiler değildir; bir yandan da iktidarınızdır. Eğer bin kişi çalıştıran biriyseniz bir iktidarınız vardır ama böyle "Benim çocuğum yapsın", "Benim yeğenim başa geçsin" zihniyetiyle insanları şirketinize doldurursanız o bin kişi de işsiz kalır, siz de batarsınız.
Sayfa 169Kitabı okudu

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Hiçbir toplumun hiçbir mekanizması sadece belirli bölgeden ve inançtan insanlarla İşlemez. Bu mümkün değildir. Modern cemiyetin çarkı böyle dönmez.
Sayfa 168Kitabı okudu
Bilakis toplumda rahat etmek, kendisini garantiye almak, etliye sütlüye karışmamak ister. O zaman da bu, her şeyi bilmeyeceksin demektir; bilip de etrafa karışmayacaksın. Söz konusu anlayışı doğrulamak adına, bu doğrultuda huzurlu huzurlu yaşayıp gitmeyi salık veren "Çok bilen çok yanılır," diye bir laf da uydurulmuştur. Oysa hayat hiç de öyle değildir.
Sayfa 167Kitabı okudu
Reklam
Türkiye'de kritik yoktur, çünkü bir defa Türkler hâlen kasabalı zihniyeti ve itiyadındadır. "Kimsenin tavuğuna kışt demeyeyim," derler; "Sırça köşkte oturuyorum, el âleme taş atmayayım," derler. Bu kafa efrada ve etrafa pek bulaşmaz. O zaman da toplum ilerlemez.
Sayfa 163Kitabı okudu
Türk toplumu insanları tanımıyor. Burada yaşayanlar kimdi, ne yaptılar, bilen azdır. Halbuki toplumda devamlılık, işlerin ortaya konmasıyla, nesilden nesle aktarılmasıyla ve bu işleri yapanların kişiliklerinin net çizgilerle ortaya konmasıyla sağlanır.
Sayfa 157Kitabı okudu
Neden Türkiye'de eğitim 150 senedir nitelikçe gelişmişken son yarım asırdır düşüşe geçip geriliyor? Mesele sadece okul açmak, Öğretmen yetiştirmek değildir; toplum eğitimle ne olacağını, hedefini anlayamamıştır. Bunu anlayamayan toplumlar her halükârda batar.
Sayfa 155Kitabı okudu
Ayakta kalma inadı bir toplumun kendi hayatiyetini devam ettirmesinin göstergesidir. İnsan hayatında da bu böyledir. Soru şudur: Siz kendinizi nasıl devam ettirirsiniz? Kimimiz bu soruyu sormaz, önem vermez; kimimiz cevabını bulamaz ama bu soru hep ortada durur.
Sayfa 154Kitabı okudu
İnsanların ayakta durabilmeleri, derli toplu yaşayabilmeleri için sistemin bazı şartları hazırlaması gerekir, eğer bunlar üretilemiyorsa o toplum ve o sistemden artık hayır gelmez. Büyük bir çöküntü ve kriz başlar.
Sayfa 145Kitabı okudu
Reklam
En önemli konumuz çocuklarımızdır, onları nasıl yetiştireceğimizdir. Bugünün yeni çalışma biçimlerine uygun bir eğitim yöntemimiz var mı? Değişen toplum yapısı İçinde en önemli intibak meselesi budur.
Sayfa 144Kitabı okudu
İnsanların aslında dar bir çevresi vardır. O dar çevre genişletilemez. Kimsenin de genişletmemesi lazımdır. İnsanın ömrü de zamanı da, birbirine göstereceği ilginin süresi ve ölçeği de bellidir. Çemberi genişlettikçe zaman ayırmanız gereken insanların zamanından gider.
Sayfa 139Kitabı okudu
İnsan abartmayı sever. Yeni modayı da abartır, bilim-sanat düşkünlüğünü de; bu abartıya karşı reaksiyon da arkasından gelir.
Sayfa 138Kitabı okudu
Romalı şair Tibullus, "Issız yerlerde kendi kendine bir âlem ol," diye boşuna dememiştir. Kendi başınıza düşünmeniz, bir şey yaratmanız lazım. Bu şekilde yaşayınca daha sağlam olursunuz. Bir insanın kendi sınırlarını görebilmesi, ihtiyaçlarını anlaması açısından bu tek başınalık hâli mühimdir.
Sayfa 134Kitabı okudu
Ben çalışan insanların bir araya gelince daha iyiye yöneleceğine İnanırım. İşbirliği, ortaya bir ürün koymanın hazzı insanları iyiye yöneltir. Ortaya koyduğunuz ürün sizin değilse, o ürüne yabancıysanız mutlu olamazsınız, bu çok açıktır. Emek beraberliği insanlara bir duygu, bir ruh verir.
Sayfa 132Kitabı okudu
51 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.