Konuşmazsan, bu dünyada yaşadığın eza, gelecekte yaşayacaklarının yanında devede kulak kalacak. Konuşmazsan, bu gam, bu vicdan azabı, ölmene müsaade etmeyip seni yaşayanların aleminde unutulmuş bir mevta misali kıvrım kıvrım kıvrandıracak. İşte utanç belasına susmanın değil, konuşmanın, meramını anlatmanın vakti. Yıllardır duymayanlara konuşup duyana sustuğun yeter. Ağzını aç, açabil ki bu vakte dek sustukların damla damla karışsın ummana şimdi. Sen de sonra onun içinde boğulup kal icap ederse. Sustuklarının içinde boğulmaktan evladır böylesi.