Benim yetiştiğim yıllarda halkın tümünü birbirine bağlayan ortak bir alan vardı.
Bu alanın içine Hz. Muhammed de giriyordu, Mustafa Kemal de. Peygamber manevi dünyanın sultanıydı, Mustafa Kemal ise bir vatan kurtarıcı.
Bu konular tartışılmazdı bile.
Kimse birbirini dindar, dinsiz diye ayırmıyordu bile.
Bu ayrımı hâlâ da kabul etmem.
Gazeteleri okursun canın sıkılır, televizyona bakarsın canın sıkılır, polemikleri izlersin canın sıkılır, küçük insanların büyük egolarını seyredersin canın sıkılır.
Siz de bizim gibi gidişata canı sıkılanlar takımındansanız,
Kulübe hoş geldiniz.!
Dünyanın bütün dağlarında, ormanlarında, bîr tek yaprağı bile bir başkasının tıpkısı olarak yaratmamıştır Tanrı.
Oysa siz farklı olmayı delilik sayıyorsunuz.