Elif

Onların sakin hayatını düşünüyordum, kendinden hiçbir zaman memnun olmayan, gergin ve sinirli bir insan olarak onların o büyüleyici dinginliğini ve yalnızlıktan aldıkları zevki tatmak için her şeyimi verebilirdim. Altmış yıl sonra bile hâlâ ümitsizce bunlara ulaşmaya çalışıyorum.
Sayfa 94
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Başkaları olmadan yaşamak zor, başkalarıyla birlikte yaşamak da zor. Yaşamak hep zor.
Sayfa 53
Diğerkâmlık, başka insanları kendinden çok sevmektir. Doğal bir tavır değildir, bencillik gibi insanın doğasında bulunmaz.
Sayfa 37