Sevgilisinden başkasına bakacak olsa bir aşık, aşık değildir o, kuru bir sevda peşindeki yalancıdır. Çünkü aşk öyle bir ateştir ki bir kez alevlendi mi sevgiliden başka ne varsa hepsini yakar, yandırır.
Benden doğdu hep; benlikten doğdu...
Bütün aptallıklar, bütün kötülükler benlikten doğdu...
Ben adalet istiyorum, oysa benden çıkmada bütün haksızlıklar; benden çıkmada adaletsizlikler...
“Sevgilinin aşkına tutulduğum ilk zamanlar feryatlarım komşularımı uyutmuyordu. Şimdi feryatlarımız azaldı, aşkım arttı. Zira ateş alevlendiği zaman dumanı kalmaz.”