Yoksa sizin için de kendinize şefkat göstermek,bir başkasına göstermekten daha mı zor?
Katıldığım ilk özşefkat eğitiminde "Sizce nedir bu çifte standardın sebebi?" diye sormuştu çok sevdiğim bir profesör. Bu soru zihnimi bir süre kemirip durmuştu.
Şimdi de, bu satırları yazarken kulaklarımda yankılanıyor sesi.
Sahi insan nasıl olur da esirger kendinden şefkati?
Sıradan bir eylemi bilinçli farkındalıkla yapmak, sanki ilk defa yapıyormuş gibi yapmak demektir. Mesela çay içerken, dokunma duyumuzdan yardım alarak bardağın sıcaklığını, görme duyumuzdan yardım alarak çayın aşağıdan yukarı berraklaşan rengini, koklama duyumuzdan yardım alarak çayın kokusunu, işitme duyumuzdan yardım alarak bardağın içindeki kaşığın her hareketle çıkardığı sesi ve tatma duyumuzdan yardım alarak da tadını fark etmek demektir. Beş duyumuzdan yardım alarak kendimizi o deneyimin kollarına bırakmak ve zihnimizin dolaşmaya çıktığını fark ettiğimizde, duyularimizdan birinin yardımını alarak tekrar tekrar, ana dönmek demektir.