Tanrı'nın kendi arzularımızdan bizi ne kadar kolaylıkla tatmin ettiğini ve en büyük arzumuzu bize bir dert yaptığını ve en büyük mutluluk düşündüğümüz şeyle gayet ağır olarak cezalandırdığını görebiliriz. Aklı başında bir adam kendime uygun bir hayat tarzı seçebilirim diye sakın muhakemesinin doğruluğu ile övünmesin, etmesin. İnsanlar sonunu düşünmez tedbirsiz bir mahluktur. Görüyorlar, fakat kendisinden biraz ilerisini. Hırs insanın en iyi dostu olmadığı gibi, hissiyat da genellikle insanın en kötü danışmanıdır.
... Ben işte böyle bir bolluk içinde yaşıyordum. Diyebilirim ki insansızlıktan başka hiçbir eksiğim yoktu. Fakat bir süre sonra insanlar da istediğimden fazla gelir gibi oldu.