eylül

10/10
·372 syf.··
2023 28. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 03 Temmuz 2023 00:58
selamlar. inceleme yazan birisi hiç değilim. romanı okumadan evvel göz atılan incelemelerin/tenkitlerin romanı okuma esnasında üretilen anlama müdahale olduğunu düşünüyorum. bu sebepten, incelemeye göz atacak okur dostlarıma romanı okuduktan sonra buraya uğramalarını tavsiye ederim. başta da belirttiğim gibi, bir eseri umuma sunacak şekilde incelemem. bunun istisnası platon, symposion'du. okuduğumda beynimden vurulmuşa dönmüştüm. üzerine yazıp çizmek müellife karşı bir teşekkürüm ve dahası sorumluluğum gibi hissettirmişti. kristof, bende benzer bir etki uyandırdı. kitabın sosyal mecralardaki popülerliği "acaba?" dedirtirken, okuduktan sonra size bir "iyi ki!" bırakıyor. kitap üç ayrı bölümden oluşuyor. bazen bölümler arası tutarsızlık, kurmacanın iskeletinde pürüzler olduğunu hissedebilirsiniz. ancak geriye dönerek okuduğunuz zaman taşların oturduğunu fark edeceksiniz. klaus ve lucas savaş zamanı yaşamış olan ikiz kardeşler. ancak onları ayıran dışarıdaki savaş değil, içerideki, yani ailedeki savaş. talihsiz bir olay sonucu lucas'ın hastaneye düşmesiyle ikiz kardeşlerin yolları ayrılıyor. okuyucu bunu son bölümde idrak ediyor. çünkü lucas, delirmemek ve yalnızlığını bastırabilmek adına "büyük defter" adını verdiği bir deftere hayallerle süslü bir öykü, öykünün içinde bir nasihatname yazıyor. kitabın bu bölümündeki üstkurmacada lucas, klaus'u es geçmiyor, anlatıcı kimliğinde çocukken ayrıldığı kardeşini eklemeyi unutmuyor. büyük defterde ben ve o yok, biz var. ikizlerin birbirlerinin yaşamlarından haberleri olmadığını ancak benzer zamanlarda aynı lokasyonlarda bulunduklarını görüyoruz. ayrıca birbirleriyle konuştuklarını, birbirlerini yanıtladıklarını, yani birbirlerini "hissetiklerini" kristof bize satır aralarında veriyor. lucas, klaus'un derin yalnızlığını clara
Edebiyat
Büyük Defter - Kanıt - Üçüncü YalanAgota Kristof · Yapı Kredi Yayınları · 20258,5bin okunma
merve isimli okura yanıt verildi
eylül
ahahhahahhaha aldığım en iyi yorumlardan biri, çok sağ olun çok naziksiniz. 🤧😭🤍
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
4/10
·192 syf.··
2025 44. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 25 Mayıs 2025 23:50
bu kadar düşük bir puan vermeyi hiç istemezdim ama kendimi zorlayıp 4 anca verebiliyorum. aldığım -alamadığım keyfi hesaba katarak puanladığımda 2 puan verirdim ama beklentilerimin hatrı icin en azından 4 vereyim dedim. bir de klasik ya hani, klasik olduğu için yüksek puan vermeye şartlı bir insan değilim ama bu yazara ayıp edecekmiş gibi hissettim nedense. neyse size konusunu anlatayım: küçük bir köyde doğuştan büyücülük yeteneklerine sahip, ama aldığı tek eğitim cadı teyzesinin ona öğrettiklediyle sınırlı olan küçük bir çocuk çevik atmaca, bir gün köyünü olası bir katliamdan büyüyle kurtarınca namı yayılır, büyük bir büyücü olan ogion'un kulağına bile gelir. daha sonra ogion çevik atmaca'nın köyüne gelip onu eğitmek için yanına alır, hatta ona ismini bile kendisi verir ged. ged bir süre ogion'un yanında eğitim aldıktan sonra iyice gelişmek için büyücülük okulunun bulunduğu roke adası'na gider. olaylar okula geldikten sonra başlar. gün geçtikçe daha da hırslanan ged, bir gün kibrinin kurbanı olarak yapmaması gereken bir büyüyü yapar ve karanlık bir ruh'u serbest bırakır. kitabı parça parça yorumladığımda beğendiğimi fark ettim. şöyle söyleyeyim yani, her ne kadar yeterince açıklanmadığını düşünsem de evren güzel, büyücülük olayları ilgi çekici, karakterler iyi, verdiği mesajlar çok iyi, diyaloglar muazzam ama bir arada bir bütün oluşturmuyorlar. betimlemeler olduğu zamanlar güzeldi ama çoğunlukla yoktu. karakterlerin neye benzediğini bilmiyoruz, eğitim aldıkları büyücülük okulunun nasıl bir yer olduğunu bilmiyoruz, yayınevi sağolsun iki sayfaya kıyamayıp haritayı minnacık bastığı için ne zaman neredeler anlayamıyoruz ve bize betimlenmediği için gözümüzde de canlandıramıyoruz. daha doğrusu ben yapamıyorum. genel olarak akıcı da değildi kitap. okurken hep
Yerdeniz BüyücüsüUrsula K. Le Guin · Metis Yayınları · 20249,5bin okunma
eylül isimli okura yanıt verildi
eylül
Sümeyye first of her name mother of cats iyi edebiyatın bu denli izafi olması bana çok şaşırtıcı geliyor, yanlış anlamayın lütfen. paulo coelho için benzer hislere sahip biriyim, insanlar da bana şaşırıyorlar. olabiliyor. keyifli okumalar dilerim:)
4/10
·192 syf.··
2025 44. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 25 Mayıs 2025 23:50
bu kadar düşük bir puan vermeyi hiç istemezdim ama kendimi zorlayıp 4 anca verebiliyorum. aldığım -alamadığım keyfi hesaba katarak puanladığımda 2 puan verirdim ama beklentilerimin hatrı icin en azından 4 vereyim dedim. bir de klasik ya hani, klasik olduğu için yüksek puan vermeye şartlı bir insan değilim ama bu yazara ayıp edecekmiş gibi hissettim nedense. neyse size konusunu anlatayım: küçük bir köyde doğuştan büyücülük yeteneklerine sahip, ama aldığı tek eğitim cadı teyzesinin ona öğrettiklediyle sınırlı olan küçük bir çocuk çevik atmaca, bir gün köyünü olası bir katliamdan büyüyle kurtarınca namı yayılır, büyük bir büyücü olan ogion'un kulağına bile gelir. daha sonra ogion çevik atmaca'nın köyüne gelip onu eğitmek için yanına alır, hatta ona ismini bile kendisi verir ged. ged bir süre ogion'un yanında eğitim aldıktan sonra iyice gelişmek için büyücülük okulunun bulunduğu roke adası'na gider. olaylar okula geldikten sonra başlar. gün geçtikçe daha da hırslanan ged, bir gün kibrinin kurbanı olarak yapmaması gereken bir büyüyü yapar ve karanlık bir ruh'u serbest bırakır. kitabı parça parça yorumladığımda beğendiğimi fark ettim. şöyle söyleyeyim yani, her ne kadar yeterince açıklanmadığını düşünsem de evren güzel, büyücülük olayları ilgi çekici, karakterler iyi, verdiği mesajlar çok iyi, diyaloglar muazzam ama bir arada bir bütün oluşturmuyorlar. betimlemeler olduğu zamanlar güzeldi ama çoğunlukla yoktu. karakterlerin neye benzediğini bilmiyoruz, eğitim aldıkları büyücülük okulunun nasıl bir yer olduğunu bilmiyoruz, yayınevi sağolsun iki sayfaya kıyamayıp haritayı minnacık bastığı için ne zaman neredeler anlayamıyoruz ve bize betimlenmediği için gözümüzde de canlandıramıyoruz. daha doğrusu ben yapamıyorum. genel olarak akıcı da değildi kitap. okurken hep
Yerdeniz BüyücüsüUrsula K. Le Guin · Metis Yayınları · 20249,5bin okunma
eylül
yerdeniz büyücüsü bir seri ancak serinin ilk kitabı ve diğer kitaplarda refere edilen olaylar olsa da başat okunabilir. buna karşın 4 verilmesine çok şaşırdım.

Ayşegül

, bir kitap okudu
Puan vermedi·432 syf.·
64 günde okudu
·
2022 7. kitabı
Irvin D. Yalom
9/10 · 70bin okunma
eylül
hayyyyvan gibi iyi kurgu🤤❤️