Kitap denemelerden oluşuyor. Romanlarıyla içsel bir bağın peşine düşüp Karadeniz Teknik Üniversitesi Edebiyat Fakültesi’nin koridorlarında Nazan Bekiroğlu’nu ararken yanlış fakülteye geldiğimi bilmiyordum. Koridorlardaki gezintide “Yol Hali”nin de payı var.
Bilge Karasu, karanlığımızın gebeliğinde bizim yakınımız,sırdaşımız. Gece’nin yalnızlığınızı size konuşturan halini duyarız. İnsanlık var olduğundan beri “Gece” hiç bitmedi. Eğer ki baykuşların kötülük getirdiğine inanıyorsanız bu kitabı okuyun.
Yakın zamanda kaybettiğim arkadaşımın evinde koltuğunun üzerinde son okuduğu kitap olarak yarım kalmıştı. Aylarca cesaret edip kitabı alamadım. Bir gün kitabı aldığımda dostumun bana son armağanını bıraktığını anladım. Size ferahlık verecek, acılarınızdan ördüğünüz tabloyu gözlerinizin önünden çekecek diye umut ediyorum…
Kitap benim için dünyanın bir ucuna gitmesini isteyecek kadar vazgeçtiğim bir yandan da üç yıl sonra o kitabın tekrar dünyanın bir ucundan getirilmesini isteyecek kadar kitaptaki gibi bir bağ geliştirdiğim bir romandı. 2017 yılında okumuştum ve sonrasında aşk ve nefretin iç içe geçtiği bir bağ ile sarmaşığına dahil etti beni. İstemsizce en çok hediye ettiğim kitap oldu. Hem dünyanın bir ucuna gönderecek kadar uzak olsun istemiş hem yakınımdaki,etrafımdaki insanlarda olmasını istemiştim. Ben romanın peşini bıraktım derken bu kez öğretmenliğim sırasında girdiğim sınıflarda kitapla sıkça karşılaşmaya başladım. Kitapla olan ilişkim tatlı bir tonda gidiyordu ki kitabın filmi yapıldı ve benim hikayemin müzesi her yerde ve herkeste oldu. Nazan Öncel’in “Canım Benim Nasılsın” şarkısını dinlemeniz dileğimle.